جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: هجوم شبهات در شبکه های مجازی بسیاری بالاست و در گذشته سر دوراهی قرار داشت؛ اما امروز هزاران راه در مسیر او قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی عصر امروز در دیدار مسئولان و اعضای ستادی و فعال مؤسسه خادم الرضا(ع) قم اظهار داشت: عظمت راه پرافتخار اهل بیت(ع) و شکوه عاشورای سالار شهیدان از مباحث بسیار مهم است؛ عاشورا از مهندسی ویژه و معمار بزرگی برخوردار بوده که نکات بسیار مهم و زیادی در آن جمع شده است.

وی ابراز داشت: مقابله های حق و باطل در طول تاریخ زیاد بوده است؛ اما تفاوت عاشورا با دیگر وقایع آن است که نهایت قساوت و حماسه در آن رخ داده و بسیاری از حقائق  و پیام های دین در آن جمع و عرضه شده است.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: نفوذ و تسخیر بسیاری در عاشورا قرار داشته و نکات مهم دینی در آن نهفته است؛ همانند موضوع حق الناس که امام حسین(ع) حتی زمین کربلا را خریدند تا شبهه ای در آن باقی نماند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: عاشورا در طول تاریخ رو به پیشرفت بوده  است؛ البته گاهی به أفول و رکود رسیده است؛ اما در کل همانند خورشید باقی مانده و روز به روز روشن تر شده است.

عضو جامعه مدرسین بیان داشت: با گزارشاتی که هرساله از کشورهای گوناگون جمع آوری می کنیم، شاهد این مطلب هستیم که هرساله مراسمات عاشورا پررنگ تر شده و گسترش بهتری پیدا کرده است.

امام جمعه قم اظهار داشت: قم در موضوع عاشورا نقش ویژه ای داشته و گاهی این تأسف را می خوریم که مردم قم عظمت و تأثیر خود در دنیا را ندانسته و بی توجهی هایی در این زمینه وجود دارد.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: هیأت خادم الرضا(ع) در تراز مناسبی قرار داشته و تاکنون به وظایف خود به خوبی عمل کرده است.

وی در ادامه به بیان توصیه هایی پرداخت و خاطرنشان ساخت: مهمترین امتیاز فعالیت های فرهنگی، کارهایی مستقل، درون زا، خودجوش و متکی بر مردم بوده که برنامه های شما نیز در این راستا قرار دارد.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: از دیگر امتیازهای فعالیت های فرهنگی آن است که همزمان با جذب طبقات گوناگون، ریشه ای در نسل جوان داشته و به آن اولویت می بخشد که شما نیز محقق نموده اید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اخلاص را از دیگر امتیازهای فرهنگی عنوان کرد و گفت: جهت گیری هیأت باید به سمت اخلاص و اعتقاد به الله باشد؛ همچنین صدق و صحت محتواهای عرضه شده از دیگر امتیازات است که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ چراکه از قم انتظاری غیر از این مطلب نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: جامعیت پیام، اقدام  و عمل از دیگر امتیازات فعالیت های فرهنگی است که هیأت خادم الرضا (ع) در این راستا حرکت کرده و باید آن را تقویت نماید.

امام جمعه قم اظهار داشت: امروز بسیاری از مشکلات در چارچوب هیئات مذهبی در حال رفع بوده و شما نیز خوشبختانه در این راستا قدم برداشته اید.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: نگاه به آسیب های اجتماعی در قالب فعالیت های هیئات مذهبی از دیگر ضروریاتی است که باید به آن توجه کرد؛ همچنین استفاده از هنر نیز از تأکیدات رهبر معظم انقلاب بوده و شما عزیزان نیز باید از هنرهای مشروع استفاده نمایید.

وی خاطرنشان ساخت: معرفت افزایی در کنار شورآفرینی از دیگر نکات مهم در فعالیت های مذهبی است که گاهی به آن کم توجهی می شود؛ هنر آن است که معرفت را در کنار شور به جوانان انتقال داد و از ضرورت های امروز ماست.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: پاسخ به انواع شبهه و پرسش هایی که امروز در جامعه وجود دارد، از دیگر نکات مهم است؛ چراکه ارزش دین داری نسل جوان امروز ما بالاست؛ چراکه هجوم شبهات در شبکه های مجازی بسیاری بالاست و در گذشته سر دوراهی قرار داشت؛ اما امروز هزاران راه در مسیر او قرار گرفته است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: هیئات مذهبی باید از انقلاب، ارزش ها و ... صیانت کرده و در عین حال با حفظ خطوط نظام، سلایق گوناگون را نیز در زیر چتر خود قرار دهد.

امام جمعه قم گفت: باید به نحوی کار کنید که اگر اشخاصی به دنبال هیأت الگو بودند، هیأت خادم الرضا(ع) را معرفی نماییم.

آیت الله اعرافی در پایان اظهار داشت: حوزه همراه شماست و از خدمات شما سپاسگزاریم.

همچنین در ابتدای این دیدار حمید ناطقی، مدیر مؤسسه خادم الرضا(ع) قم نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: مجموعه خادم الرضا از سال 1372 تأسیس و فعالیت های خود را فراتر از هیأت انجام داده و مردم با حضور خود نیازها و مطالبات خود را بیان نموده و انجام داده ایم.

وی ابراز داشت: این مؤسسه بیش از 50 هزار عضو حقیقی داشته که در طول سال با آنان ارتباط داشته و مراسم جشن ازدواج نیز گوشه ای از فعالیت های این هیأت بوده است که تاکنون برای دو هزار نفر از جوانان این برنامه را برگزار نموده ایم.

مدیر مؤسسه خادم الرضا (ع) قم خاطرنشان ساخت: این مؤسسه به عنوان تشکل برتر در زمینه پیشگیری از اعتیاد، ازدواج و خانواده و ... در کشور شناخته شده و برنامه های متنوع و گوناگونی تاکنون برگزار نموده است.

ناطقی با اشاره به مهمترین برنامه های این مؤسسه، تصریح کرد: کنگره بزرگ عاشورائیان، برگزاری نمایشگاه میثاق با ولایت، برگزاری جشنواره دهه مهدویت، برگزاری جشنواره بزرگ اوقات فراغت، برگزاری فعالیت های قرآنی، راه اندازی سایت های گوناگون، برگزاری جشنواره بزرگ ازدواج آسان، برگزاری همایش های آموزشی و پژوهشی، برگزاری برنامه های گوناگون در کشورهای مختلف، برگزاری اردوهای فرهنگی و ... از مهمترین برنامه های ما بوده است.

وی بیان داشت: در برنامه هیأت خادم الرضا(ع) در ماه محرم قریب به 20 هزار نفر در هر شب حضور داشته و فعالیت های متنوعی در این شب ها انجام می پذیرد.

دکتر آیت پیمان، عضو شورای سیاست گذاری مؤسسه خادم الرضا(ع) نیز در این دیدار گفت: مسئولین نظام باید به تشکل های دینی و فرهنگی بزرگ و موفق همیشه به عنوان سرمایه ملی نگاه کرده و بدانند که این تشکل ها به سادگی ایجاد نشده و به راحتی موفق نخواهند شد.

وی اظهار داشت: بهترین پشتوانه در دوره تهاجمات و رویارویی فرهنگی علیه مکتب و نظام شیعی، تشکل های فرهنگی-مذهبی موفق بوده و توجه بیشتر به آنان از ضروریات است.

عضو شورای سیاست گذاری مؤسسه خادم الرضا(ع) ابراز داشت: هیئات مذهبی خاستگاه نهضت های اسلامی بوده و امت ما از همین پایگاه ها به پا خواسته و لبیک به ندای امام راحل گفته اند.

دکتر پیمان خاطرنشان ساخت: امروز جوانان بسیاری در این هیئات مذهبی حضور داشته و در شب های محرم استقبال بسیاری مناسبی از برنامه ها انجام می شود.

وی تصریح کرد: در خارج از کشور نیز از برنامه های خادم الرضا(ع) استقبال شده و خوشبختانه دستاوردهای مناسبی داشته ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha