جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید موسی، حسینی کاشانی

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری کنگره ملی شعر کرامت در قالب برنامه های ویژه دهه کرامت در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سید موسی حسینی ، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در نشست خبری با اشاره به برنامه های دهه کرامت و این که این دهه عزیز برای ما ایرانیان رنگ و بوی ولایی و دینی خاصی دارد، ابراز داشت: حضور امام رضا(ع) در ایران و نیز حضرت معصومه(س) و شاهچراغ در ایران افتخاری نه فقط برای ما ایرانیان بلکه برای همه شیعیان است، چه آن که با حضور این بزرگوران برکات بسیاری نصیب جامعه شیعه شده است.

وی با بیان این که در دهه کرامت می بایست بیش از پیش به فضائل و کرامات و جایگاه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) پرداخت، افزود: چندسالی است که بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) برنامه های مختلفی در 31 استان و بیش از 70 کشور در همین راستا برگزار می کند و چندسالی بود که در قم کنگره حدیث رضوی برگزار می شد و امسال نیز برای نخستین بار در قم کنگره ملی شعر کرامت در دو بخش غزل و مثنوی با موضوع فضائل و کرامات حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می گردد.

حسینی کاشانی همچنین با اشاره به این که 350 اثر در زمان معین شده به دبیرخانه رسیده، گفت:334 اثر کاملاً با موضوع تعیین شده و 16 اثر غیر از موضوع تعیین شده بود که کنار گذاشته شدند و از بین آثار پذیرفته شده، 200 اثر در قالب غزل و 70 اثر در قالب شعر مثنوی و 50 اثر دیگر هم در قالب ویژه بوده اند.

وی اضافه کرد: اختتامیه این کنگره عصر روز پنج شنبه هفته آینده پنجم مرداد ماه در سالن شهید آوینی با حضور شعرا و مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان قم خاطرنشان شد: به دنبال این هستیم که 100 اثر از این مجموعه آثار رسیده را تحت عنوان شعر کرامت به زودی به چاپ برسانیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دیگر برنامه های دهه کرامت، اظهار داشت: برگزاری عصر شعر ملکوت هشتم و تجلیل ویژه از استاد مجاهدی در این برنامه، افتتاح دفتر خبرگزاری رضوی در قم، اجرای سه نمایش تئاتر، افتتاح نمایشگاه رضوی، اعزام چهار گروه نمایشی به مشهد و یاسوج، اجرای المپیاد ورزشی در مساجد، اجرای 10جشن به مدت 10 شب در 10مکان، مسابقه نامه ای به امام رضا(ع)، اجرای مسابقه حفظ 40 حدیث رضوی و اسکان رایگان زائر اولی ها در قم از دیگر برنامه های دهه کرامت در استان قم می باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در خاتمه گفت: برنامه های دهه کرامت به صورت سراسری از شهر مقدس قم، راس ساعت 7 و 30 دقیقه صبح روز سه شنبه سوم مرداد ماه همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در حرم مطهر ایشان و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رییسی، تولیت حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز می شود و با همکاری و هماهنگی ارگان ها و نهادها در قم، برنامه های متنوعی برگزار می گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha