جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سال ۲۰۱۷ به بدترین سال برای مسلمانان آمریکایی تبدیل می‌شود

حوزه/ طبق آخرین گزارش منتشر شده توسط شورای کایر، تعداد جرایم نفرت محور در آمریکا در نیمه نخست ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش ۹۰ درصدی داشته‌اند و در صورت ادامه روند فعلی سال ۲۰۱۷ به بدترین سال برای مسلمانان تبدیل خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، بزرگترین گروه حقوقی اسلامی در آمریکا روز گذشته، با انتشار جدیدترین گزارش اعلام کرده که جرایم اسلام‌هراسی در آمریکا در نخستین نیمه سال 2017، در مقایسه با همین دوره زمانی در سال 2016، 90% افزایش داشته‌اند.

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) اعلام کرد: تعداد جرایم ناشی از نفرت نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2016 افزایش داشته‌اند،  این درحالی است که این نهاد از سال 2013 مستندسازی اسلام‌هراسی را آغاز کرده و سال 2016 به نوبه خود بدترین سال برای مسلمانان محسوب می‌شده است. طبق این گزارش شمار حوادث متعصبانه و نژادپرستی در نیمه اول سال 2017 نسبت به کل سال نیز 24% افزایش داشته‌اند.

زینب آرین، هماهنگ کننده اداره نظارت و مبارزه با اسلام هراسی شورای کایر در این باره گفت: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موج وسیعی از تعصب و نفرت را در آمریکا به راه انداخته که در راستای آن مسلمانان آمریکایی و دیگر اقلیت‌های مذهبی و قومیتی در این کشور به شدت تحت فشار قرار دارند.

* در صورت ادامه روند فعلی سال 2017 به بدترین سال برای مسلمانان آمریکایی تبدیل خواهد شد

وی افزود: اگر حملات نفرت محور و اسلام‌هراسی علیه جامعه مسلمانان آمریکا به همین شکل در آمریکا ادامه پیدا کنند، سال 2017 به بدترین سال ممکن برای مسلمانان آمریکایی از نظر اسلام‌هراسی تبدیل خواهد شد.

شایع‌ترین حوادث اسلام‌هراسی ثبت شده توسط کایر در سه ماهه دوم 2017 شامل آزار و اذیت هستند که حوادث غیرخشونت آمیز و غیرخطرناک را شامل می‌شوند. دومین نوع حوادث تعصبی شایع ثبت شده توسط این نهاد شامل جرایم نفرت محور، خشونت‌های فیزیکی و خسارات مالی بوده‌اند.

شورای کایر اعلام کرد بیشتر عامل تحریک کننده جرایم ضداسلامی در سال 2017 هم‌چنان قومیت و ملیت مسلمانان بوده که در مجموع 32% علل جرایم را سبب می‌شوند. 20% جرایم به این دلیل رخ داده‌اند که قربانیان ظاهر اسلامی داشته و 15% این آمار به سبب داشتن حجاب به زنان مسلمان تعلق می‌گیرند.

مجموعه داده های گزارش شده به طور اولیه از گزارش‌های جمع آوری شده توسط کایر، کارمندان حقوقی و قانونی آنان تهیه می‌شوند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha