جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین واحدی

حوزه/ نقش روحانیون اثر گذاری اجتماعی ودر کنار آن نشر علوم آل الله است، تا طلبه ای از جایگاه اجتماعی درستی برخوردار نباشد، نمی تواند درتبلیغ دین موفق باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین واحدی  پیش از ظهر امروز در درس اخلاق این هفته مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) قم که با حضور اساتید و  طلاب این مدرسه علمیه در قم برگزارشد با بیان اینکه هدف از خلقت انسان رسیدن به تعالی و رشد  عقلی و روحی و روانی است، گفت: در روایتی امام  صادق(ع) فرمودند« عدم همت بلند، عدم برنامه ریزی برای آینده و ضعف در تصمیم گیری از جمله موانع رشد و کمال است».

 مدیر مدرسه علمیه حقانی قم بابیان اینکه آرزو، توهم است و توهم غیر از همت بلند است، افزود: همت، باعث می شود انسان قدرتمند و به تراز علمی  و اخلاقی برسد و راه رسیدن به درجات عالی را زودتر طی کند.

این استاد حوزه با بیان اینکه روضه خوانی برای حضرت ابی عبدالله(ع)، مقدمه کار طلبه است و لازم است طلبه قله های بلند را نشانه روی کند تا بتواند اثر گذارباشد عنوان کرد: رسیدن به قله های بلند، مقدمه بزرگ دارد و آن هم همت و اراده قوی و بلند است؛ بدون تحقق این امر، هیچ چیز ممکن نخواهد بود.

وی گفت: داشتن همت بلند در اموری مانند رشد علمی، معنویت و برنامه ریزی برای آینده بهتر و حتی حضور قوی تر و بهتر در اجتماع امری ضروری است. اگر در این امور اراده نباشد  اثر گذاری درمسائل دیگرهم ممکن نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی افزود: اگر انسان نتواند دراین امور خود را رشد دهد، نه تنها نمی توانداثر گذارباشد، بلکه با داشتن آرزوی بلند خطرناک خواهد بود چون آرزوی بلند باعث حرکت نمی شود.

مدیر مدرسه علمیه حقانی قم  افزود: یکی از مهمترین نقش روحانیون اثر گذاری اجتماعی و در کنار آن نشر علوم آل الله است، تا طلبه ای از جایگاه  اجتماعی درستی برخوردار نباشد نمی تواند درتبلیغ دین موفق باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha