جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی /امام جمعه قزوین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تاکید بر ضرورت بهره برداری معنوی از سفر حج، تصریح کرد: حجاج باید از این سفر معنوی با دست پُر برگردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در همایش توجیهی حجاج استان قزوین؛ حج را نشانه شکوه و عظمت اسلام به همه اهل عالم برشمرد و اظهار کرد: زمانی که از حج برمی‌گردیم، بازگشت ما باید با دست پُر باشد و سوغاتی‌های مخصوصی را که خدای متعال درنظر گرفته، دریافت کرده و با این سوغاتی‌ها به کشور بازگردیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه افزود: یکی از این سوغاتی‌های مهم در سفر حج از نگاه قرآن کریم ذکر و یاد خدای متعال است؛ یعنی اگر پیش از سفر حج به میزان محدودی به یاد خدا مشغول بودیم، پس از اتمام این سفر و انجام کامل مناسک، باید علاقه‌مندی ما به خداوند افزایش یابد.

وی اذعان کرد: در سفر حج خدای متعال درب‌های رحمت و برکات خود را بر روی حج گزاران می‌گشاید، سوغاتی دوم یک حج گزار پس از پایان سفر حج، از نگاه قرآن کریم برداشتن و افزایش زاد و توشه خیر است.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین، دومین توشه سفر حج را کسب تقوا دانست و گفت: تقوا به معنای ملتزم و متعهد شدن است و به خدای متعال قول دهیم در همه شئونات زندگی خود پایبند به دستورات الهی باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: سوغاتی سوم «ولایت مداری» است که مهمترین سوغاتی سفر حج است و اگر بحث ولایت از حج حذف شود، این سفر معنوی ارزش و جایگاه خود را از دست خواهد داد و ولایت در سفر حج مثل قلب در وجود انسان است که بدون وجود قلب در وجود آدمی، اعضای دیگر کاربردی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: کارکرد اعمالی چون حج، زکات، نماز و خمس شبیه چشم، گوش، دست و پا در وجود آدمی است؛ اما ولایت همچون قلب که مرکز مدیریت وجود انسان است، مرکز مدیریت دین است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در روایت آمده امام صادق (ع) در نزدیکی خانه خدا مردم را مشغول طواف دیدند و فرمودند: پیش از اسلام هم بت پرستان شبیه مردم الان طواف می‌کردند، خدا به حاجیان فرمان داده که طواف خانه خدا را انجام دهند و بعد به نزد ما بیایند تا سه اقدام انجام دهند، ابتدا قبولی ولایت ائمه(ع)، سپس اظهار دوستی امام و اعلام حمایت از ائمه(ع) و حکومت ما را داشته باشند تا حج آنها ابراهیمی و توحیدی شود.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: باید در حج عزت و اقتدار مسلمانان جهان را نشان دهیم، چرا که هیچ اجتماع بزرگ عبادی، سیاسی و مذهبی همچون حج نداریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha