جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ویژه برنامه های دهه کرامت در خوزستان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از اجرای برنامه «۱۰شب ۱۰مسجد» در مساجد محوری این استان هم‌زمان با بزرگداشت دهه کرامت خبر داد.

هاشم شیرازیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی متعددی برای اجرا در این دهه پیش بینی شده است که اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه دهه کرامت از ۳ مرداد مصادف با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز شده و با ولادت امام رضا (ع) در(۱۳ مرداد) به پایان می‌رسد، افزود: باید مساجد را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن‌های رضوی آماده کنیم و روحانیون نیز با پیش‌بینی برنامه‌های مفصل تبلیغی و ترویجی مبنای سخنرانی‌های خود را حول این محور قرار دهند.

شیرازیان افتتاح کانون فرهنگی و هنری و کتابخانه کانون مساجد ملقب به اسامی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، اجرای برنامه «۱۰شب ۱۰مسجد» در مساجد محوری استان، اجرای طرح آسمانی‌ها، برگزاری همایش رابطان خواهر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در بجنورد، ارسال ۲ میلیارد ریال تجهیزات به مساجد شهری و روستایی استان و ... ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این مناسبت برشمرد.

وی از ارسال تجهیزات کتابخانه‌ای و سخت‌افزاری به ارزش 2 میلیارد ریال به مساجد شهری و روستایی این استان خبر داد و گفت:  فضاسازی، آذین‌بندی در دهه کرامت و برگزاری جشن‌های دهه کرامت در مساجد، اماکن مقدس و امامزادگان از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه مبلغان دینی طرح «آسمانی‌ها» هم‌زمان با اوقات فراغت به مساجد استانی اعزام شده‌اند، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است روحانیان اعزامی سبک زندگی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را برای مخاطبان خود تبیین کنند. 

 وی اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری با عنوان «۱۰شب ۱۰مسجد» در مساجد محوری را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در استان اعلام کرد و افزود: هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) همایش رابطان خواهر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در بجنورد برگزار می‌شود.

 شیرازیان از حضور خادمان حرم رضوی هم‌زمان با دهه کرامت در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: خادمان رضوی طی مدت پنج روز حضور در استان علاوه بر عیادت از بیماران و دیدار با خانواده‌های شهدا، برنامه‌هایی همراه با اطعام در روستاها اجرایی می‌کنند. 

 وی افتتاح کانون فرهنگی و هنری و کتابخانه کانون مساجد ملقب به اسامی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را از دیگر برنامه‌های مناسبتی این ایام عنوان کرد. 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به اینکه کشور ما این افتخار را دارد که قبور مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، امام رضا(ع) در آن قرار گرفته است، اظهار داشت: در این راستا برنامه‌های این دهه از اهمیت خاصی برخوردار است و باید با اجرای برنامه‌های متنوع و مردمی این ایام را گرامی بداریم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha