پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تدریس زبان‌های برنامه‌نویسی به جوانان مسلمان در مساجد

حوزه/ یک متخصص آی.‌تی در ایالت میشیگان، برنامه منحصر به فردی برای جوانان مسلمان در مساجد و مراکز اسلامی راه اندازی کرده و در کلاس‌های نیمه وقت به آن‌ها زبان‌های برنامه نویسی می‌آموزد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک مسلمان متخصص آی.تی و استاد دانشگاه در آمریکا، برنامه تحصیلی منحصر به فردی برای جوانان مسلمان در مسجد راه اندازی کرده و با آموزش نیمه وقت زبان‌های برنامه‌نویسی به جوانان مسلمان، آنان را برای آینده بهتر آماده می‌کند.

عمر ملک، یک مهندس نرم افزار بسیار ماهر و استاد نیمه وقت در دانشگاه ایالتی وین واقع در دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا در این باره به خبرنگاران گفت: ما همیشه شکایت داریم که چرا جوانان وقت خود را تلف بازی‌های رایانه‌ای می‌کنند یا 24 ساعته سرشان در گوشی‌های همراه است. اما دوری از فناوری در عصر حاضر کار دشواری است. تصور کنید چه خوب می‌شود اگر به آن‌ها بیآموزیم که چگونه بازی‌های آموزشی و نرم افزارهای کاربردی اندروید در راستای منافع بشریت بسازند. به این ترتیب آن‌ها کار مفیدی انجام داده و وقت تلف نخواهند کرد.

این مدرس دانشگاهی در رابطه با اضافه کردن یک کلاس آموزشی آی.تی به برنامه تحصیلی دانش آموزانی در مساجد و مراکز اسلامی به مسئولین پیشنهاد داده است. به این ترتیب او یک برنامه آموزشی ابتکاری آغاز کرده و مساجد را به محل آموزش نیمه وقت برنامه نویسی زبان‌های رایانه‌ای تبدیل کرده و جوانان اشتیاق‌شان برای فناوری‌های روز را به مهارتی مفید در راستای یادگیری رایانه‌ای تبدیل می‌کنند.

اهمیت یادگیری مهارت‌های ارزشمند برای زنان مسلمان

به علاوه این برنامه راهی برای همراه کردن دختران و زنان مسلمان با رشته‌های مربوط به دانش رایانه‌ می‌باشد، گفته می‌شود طبق یک آمارگیری انجام شده  در سال 2016 تنها 18% از زنان در آمریکا در رشته‌های مربوط به رایانه‌ فعالیت دارند.

استاد ملک در این باره گفته است: زنان کمتر از 10% دانش‌پژوهان من را در مدارس و مراکز اسلامی تشکیل می‌دهند.

یک زن مسلمان عضو انجمن جوانان مسلمان فلوریدای جنوبی می‌گوید: امروزه بیشتر از هر زمان دیگری زنان مسلمان در غرب از فضاهای کاری طرد می‌شوند. به دلیل پیش‌داوری‌های غلط بعضی از مردم نسبت به مسلمانان، زنان مسلمان شایسته اغلب در بسیاری از جایگاه‌های کاری نادیده گرفته می‌شوند و یکی از راه‌ حل‌های این مشکل داشتن مهارت‌های ارزشمند برای زنان مسلمان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha