جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سر خوک جلوی درب یکی از بزرگترین مدارس اسلامی استرالیا پیدا شد

حوزه/ در یک اقدام اسلام‌هراسانه مقامات کالج اسلامی بریزبن در کویئنزلند متوجه وجود یک کوله پشتی با نقش صلیب شکسته و حاوی سر خوک متعفن جلوی درب مدرسه شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، یکی از بزرگترین مدارس اسلامی کویئنزلند در استرالیا خواستار رسیدگی پلیس به اقدام اسلام‌هراسی علیه این مدرسه و گذاشته شدن سر خوک در خارج از درب این مدرسه  شدند.

ساعت 6:30 صبح چهارشنبه، مسئولین و کارمندان کالج اسلامی بریزبن در کویئنزلند هنگامی که به سر کار خود می‌رفتند، متوجه گذاشته شدن یک کوله پشتی مزین به صلیب شکسته و حاوی یک سر خوک متعفن در خارج از دروازه این مدرسه شدند.  این حادثه ساعاتی پیش از ورود  1 هزار دانش آموز مسلمان به این مدرسه اتفاق افتاد که بعضی از آن‌ها 5 سال سن بیشتر ندارند و همگی از این در وارد مدرسه می‌شوند.

علی قدری سخنگوی شورای اسلامی کویئنزلند این اقدام را یک «جرم نفرت محور» اعلام کرده و تهدیدی علیه مساجد اعلام کرد.

*سکوت اختیار کردن درباره چنین اتفاقاتی کمک کننده نیست

وی در این باره گفت: سکوت اختیار کردن درباره چنین اتفاقاتی کمک کننده نیست. مهم است نشان دهیم که افراط‌گرایی زیادی در جامعه وجود دارد و نفرت تا اندازه‌ای در بعضی از مردم رسوخ کرده که ساعت 6 صبح به چنین اقداماتی دست می‌زنند.

وی افزود: آن‌ها می‌خواهند وجهه‌ی  مدارس اسلامی را تخریب کنند و چنین اقداماتی برایشان عادی شده است. این افراد بدون توجه به اینکه چه کسانی به این مدارس می‌روند، هدف‌شان تنها اهریمنی جلوه دادن مدارس است.

پلیس به محل اعزام شده و بررسی تصاویر دوربین‌های مدار بسته نشان می‌دهد که دو مرد ناشناس این کوله پشتی را نیم ساعت قبل جلوی درب مدرسه گذاشته‌اند. سخنگوی پلیس اعلام کرد که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

مسجدی در تووامبا واقع در غرب بریزبن، نیز در سال 2015 دو بار مورد حمله قرار گرفت. کالج اسلامی بریزبن در میان مدارس متعلق به فدراسیون بین المللی شوراهای اسلامی سیدنی قرار دارد که برخی رسانه‌های استرالیایی مدیریت مالی و تدارکات مالی این مدرسه را  در سال های اخیر زیر ذره‌بین برده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha