پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نمایشگاه خوشنویسی اسلامی در کشمیر برگزار شد + تصاویر

حوزه/ مرکز گردشگری کشمیر، نمایشگاه هنری یک هفته ای با عنوان «خوش خط، بزرگداشت خوشنویسی اسلامی در کشمیر» برای نمایش آثار هنری خطاطان کشمیری به زبان‌های فارسی، عربی و کشمیری برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از twocircles، نمایشگاهی از آثار خوشنویسی اسلامی در مرکز اطلاعات گردشگری تازه ساخته شده در نزدیکی مسجد جامع سرینگر در کشمیر برگزار شد.

در این نمایشگاه هنری یک هفته‌ای با عنوان «خوش خط، بزرگداشت خوشنویسی اسلامی در کشمیر» توسط سازمان گردشگری کشمیر و  با آثاری هنری از خطاطان اسلامی و دانش آموزان هنرمند به اجرا گذاشته شد.

این رویداد با همکاری آکادمی هنر، فرهنگ و زبان‌ها و سازمان میراث فرهنگ و هنری اعتماد ملی هند به اجرا گذاشته شد. در افتتاحیه این نمایشگاه، محمدامین، یکی از پرسابقه‌ترین و قدیمی‌ترین خطاطان سرینگر در حضور مقامات بخش گردشگری و بازدیدکنندگان، برای نخستین بار به طور زنده، اقدام به نگارش خوشنویسی اسلامی کرد.

اسحاق احمد، که آثار خوشنویسی‌ خود را به زبان‌های عربی، فارسی و همچنین به زبان کشمیری نمایش داده بود، بیشتر این آثار خوشنویسی را در همان روز نخست بازدیدکنندگان و مردم محلی فروخت.

* نمایش آثار دانش آموزان و دانشجویان

در این نمایشگاه آثار متنوع نزدیک به 50 دانش آموز از مدارس مختلف پایین شهر سرینگر، هنرمندانی از آکادمی فرهنگی و دیگر هنرمندان به زبان‌های عربی، فارسی و کشمیری به نمایش گذاشته شدند. بعضی از دانشجویان موسسه موسیقی و هنرهای زیبا سرینگر نیز کارهای خوشنویسی را از طریق هنر و طراحی‌های زیبا بر روی بوم نقاشی کشیده بودند. این رویداد بخشی از ابتکار اداره گردشگری برای پیشبرد میراث هنری در شهر در این شهر بود.
محمود شاه مدیر گردشگری در این باره گفت: ما میراث فرهنگی، هنر و صنایع دستی غنی در این منطقه (سرینگر) داریم. ما می‌خواهیم این میراث را حفظ کرده و ترویج دهیم و این رویداد خوشنویسی بی‌نظیر به ما کمک می‌کند هنر خوشنویسی خود را احیاء کنیم.

نمایشگاه خوشنویسی اسلامی در کشمیر

نمایشگاه خوشنویسی اسلامی در کشمیر

نمایشگاه خوشنویسی اسلامی در کشمیر

نمایشگاه خوشنویسی اسلامی در کشمیر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha