پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ علاج اصل ریا در مرحله نخست فکر کردن به این مساله است که قدرت اصلی خداست و در ادامه باید به مبارزه عملی با آن و توسله به معصومین(ع) پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی شب گذشته در درس اخلاق عمومی در مسجد حاج احمد شهر همدان گفت: در جلسات قبلی گفته شد که ریا در سه بخش انجام می شود، نخست ریا در اخلاق، دوم ریا در عقاید و سوم ریا در اعمال.
وی در ادامه ریا در عقاید را بدترین نوع ریا برشمرد و بیان کرد: عقاید از اصول دین به شمار می رود و ریا در این بخش به معنای شرک نسبت به خداوند متعال است و چنین فردی منافق و مشرک است.
مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به معنای منافق تصریح کرد: منافق کسی است که در زبان  نوعی حرف می زند؛ ولی در قلب او چیز دیگر قرار دارد، مثلا فردی برای به دست آوردن دل دیگری نماز بخواند؛ نه برای رضای حضرت حق.
آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به آیه "إِنَّ الْمُنافِقينَ فِي الدَّرْکِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَ لَنْ تَجِدَ لَهُمْ نَصيراً" گفت: منافقان در فروترین درجات دوزخ هستند و هرگز برای آنان یاوری نخواهی یافت.
وی افزود: ریا سبب می شود نور ایمان از قلب مومن بیرون رفته و ظلمت کفر در دل او قرار بگیرد؛ اما توکل بر خداوند متعال مشکل گشاست و کسی که غیر خدا را در دل خود جای می دهد مرتکب شرک خفی می شود.

مدیر حوزه علمیه همدان با بیان اینکه قلب، حرم امن الهی است اظهار داشت: قلب سلیم قلبی است که که هیچ شک و شبهه ای در آن نباشد و مقلب القلوب را خداوند متعال بداند.
آیت الله موسوی اصفهانی گفت: حل تمامی مشکلات به دست خداوند متعال است؛ آن خدایی که دست یوسف نبی(ع) را گرفت و عزیز مصر کرد، دست ما را نیز خواهد گرفت و نباید به دنبال اشخاص دیگر برویم.
وی با اشاره به راه های علاج ریا تاکید کرد: علاج اصل ریا در مرحله نخست فکر کردن به این مساله است که قدرت اصلی خداست و در ادامه باید به مبارزه عملی با آن و توسله به معصومین(ع) پرداخت.
عضو خبرگان رهبری در پایان گفت: خدمت به مکتب امام صادق(ع) بهترین عمل هاست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha