پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمدی پور

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب گفت: زندگی حجت الاسلام محمدی پور، رفتار وی و نشست او، ساده و بی آلایش بود؛ مثل مردم مستضعف زندگی می کرد و از ارتباط و همنشینی با فقرا دریغ نمی کرد و به جرأت می توان گفت که حجت الاسلام محمدی پور، مردی از جنس مردم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با حضور آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، حجت الاسلام روح الله کرمی نیا، مدیر مدرسه علمیه حضرت امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آبادغرب و تنی چند از روحانیون، مسئولان و... برگزار شد.

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه به روایتی از امام صادق(ع) اشاره و اظهار داشت: حضرت فرمودند: «إنَّکُم لَن تَسَعُوا النَّاسَ بِأَموالِکُم فَسِعُوهُم بِأَخلَاقِکُم/ شما این ظرفیت را ندارید که همه‌ مردم را [با اموالتان] در حیطه‌ محبّت خود و در حیطه‌ ارتباط با خود نگه ندارید؛ با مال این کار را نمی‌توانید بکنید اما یک وسیله‌ای دارید برای اینکه بتوانید دل‌های همه یا اکثر مردم را به خودتان نزدیک کنید. آن چیست؟ آن «اخلاق» است.( الامالی شیخ صدوق، صفحه‌ی ۶۲)

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آبادغرب گفت: بنده به عنوان مدیر مدرسه علمیه اسلام آباد غرب بر خود لازم می دانم نکاتی درمورد امام جمعه سابق این شهرستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدی پور در این ۳ سال که خدمت ایشان بودم عرض نمایم.

حجت الاسلام کرمی نیا تاکید کرد: با توجه به حدیثی که از امام صادق (ع) عرض کردم، حجت الاسلام و المسلمین  سید امیر محمدی پور قبل از  هر چیز یک معلم اخلاق (قولاً و عملا ً) بود.

این کارشناس حوزوی تاکید کرد: ایشان در این مدت ۳ سال طوری با مردم زندگی کرد که هیچ وقت، مردم احساس غریبی با ایشان نمی کردند. در صحبت کردن با وی راحت بودند و احساس نمی کردند که در برابر یک مسئول ایستاده اند.

حجت الاسلام کرمی نیا تصریح کرد: زندگی وی، رفتار وی و نشست او، ساده و بی آلایش بود؛ مثل مردم مستضعف زندگی می کرد و از ارتباط و همنشینی با فقرا دریغ نمی کرد و به جرأت می توان گفت که حجت الاسلام محمدی پور، مردی از جنس مردم بود.

وی بیان داشت: چه روزها و شبهایی که این حقیر در معیت این بزرگوار شاهد بودم که سرزده به خانه فقرا می رفتند و از حال و اوضاع آنها باخبر می شد؛ پدری دلسوز برای فقرا و مردم بود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب تاکید کرد: مدرسه علمیه، طلاب و اساتید ایشان را پدری مهربان و دلسوز دانسته و حجت الاسلام محمدی پور را مرجع مشکلات خود می دانستند.

حجت الاسلام کرمی نیا بیان داشت: بنده شهادت می دهمکه محبتش را از طلاب دریغ نکرد؛ همیشه یار و همراه این حقیر و اساتید و طلاب بود و جلسات اخلاق این شخصیت با ظرفیت اساتید اخلاق و معزز دیگر، مورد پسند همه طلاب واقع می شد؛ موعظه هاش با جان و دل خریدار داشت چون ساده و صادق بود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: حرف دل می زد و لذا به دل هم می نشست؛ به هر حال این شهر، خصوصاً مدرسه علمیه، طلاب و اساتید محترم پدری دلسوز و مهربان را از دست داده ایم و برای او آرزوی موفقیت داشته و برای حجت الاسلام محمد طه مهری، امام جمعه جدید این شهرستان نیز آرزوی موفقیت و سربلندی داریم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha