پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدارس امین

حوزه/ معاونت تبلیغ و آموزش ‏های کاربردی حوزه‏ علمیه تهران به منظور ترویج معارف اسلامی و پاسخگویی به نیازهای دینی دانش ‏آموزان، از بین طلاب و روحانیون مجرب و متعهد، تعدادی را پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، جهت اعزام و تبلیغ در مدارس امین، جذب و گزینش می ‏نماید.

حجت الاسلام والمسلمین وحید بابادایی ساماني، معاون تبلیغ حوزه علمیه تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با اعلام این خبر، گفت: طرح مدارس امین یا روحانی مدرسه در جهت رشد اخلاقی، اعتقادی و علمی دانش آموزان و ارائه مدرسه اسلامی الگو، برای تربیت انسان‌های با تقوا و کارآمد برای نظام اسلامی ایجاد گردیده است.

وی افزود: از ویژگی‌های این مدارس، استقرار یک روحانی در مدرسه بصورت تمام وقت است؛ روحانی مدرسه با اشراف بر طرح‌های فرهنگی و تربیتی حوزه و ضوابط آموزش و پرورش و در تعامل با مدیریت و کادر مدرسه با تشکیل شورای برنامه‌ریزی مدرسه، طرح‌های لازم را در آن شورا مصوب و از طریق مدیریت مدرسه اجرا می نماید.

معاون تبلیغ حوزه علمیه تهران ادامه داد: علاوه بر این، حضور در کلاس‌های درس، مشاوره، ارتباط با اولیاء و معلمان و پیگیری برنامه‌های تربیتی و مذهبی از وظایف روحانی مستقر در مدارس می‌باشد.

وی به تمدید فراخوان ثبت نام روحانی مدارس امین تا سی‌ام مرداد ماه اشاره کرد، و گفت: معاونت تبلیغ و آموزش ‏های کاربردی حوزه‏ علمیه استان تهران به منظور ترویج معارف اسلامی و پاسخگویی به نیازهای دینی دانش ‏آموزان، از بین طلاب و روحانیون علاقمند، توانمند، مجرب و متعهد، تعدادی را پس از گذراندن دوره‌های آموزشی جهت اعزام و تبلیغ در مدارس امین، جذب و گزینش می ‏نماید.

معاون تبلیغ حوزه علمیه تهران افزود: مبلغان عزیز مطمئن باشند که جایی بهتر از مدرسه برای تعلیم و تربیت و انجام وظایف طلبگی‌شان وجود ندارد و اگر می‌خواهند در پیشبرد اهداف عالی نظام مؤثر باشند، چه جایی بهتر از مدسه که دانش آموزان آن، آینده کشور را خواهند ساخت.

حجت الاسلام بابادایی «توان علمی و تبلیغی» و «برخوردار بودن از سلامت جسمی و روحی» را از شرایط روحانیون اعزامی به مدارس عنوان کرد، و افزود: برادارن طلبه‌ای که تلبس دائم داشته، و در سطح 2 حوزه علمیه اشتغال دارند، با حداکثر سن 42 سال می‌توانند در این فرخوان ثبت نام کنند. و از مزایای این طرح بهرمند شوند.

وی گفت: هم اکنون بیش از 300 نفر مبلغ در طرح مدارس امین سال تحصیلی جدید شرکت کرده‌اند و با توجه به ایام تعطیلات تابستان، جهت اطلاع رسانی بیشتر و مشارکت حداکثری مبلغین، نسبت به تمدید فراخوان ثبت نام اقدام کرده ایم و امیدواریم طلاب بیشتری برای حضور در این طرح اعلام همکاری کنند.

گفتنی است شرایط پذیرش در طرح مدارس امین و بهرمندی از مزایای آن به شرح ذیل می‌باشد.     

شرایط پذیرش:

 ۱. برادارن اشتغال در سطح 2 حوزه علمیه (اتمام پایه 7 و اشتغال در پایه 8)

۲. توان علمی و تبلیغی در حد سطح 2 حوزه

۳. برخورداری از سلامت جسمی و روحی

۴. داشتن مهارت هاي فرهنگي

۵. حداکثر سن 42 سال

۶. قبولی در مصاحبه تخصصی مدارس (احکام و پاسخ به پرسشهای دانش آموزی ، مشاوره ،کلاسداری و ...)

۷. تعهد تلبس دائم

۸. گذراندن دوره های آموزشی قبل از اعزام

مزایا:

1) پرداخت حق التبلیغ ماهیانه.

2) امکان ادامه تحصیل دروس حوزوی و مرکز آموزشهای تخصصی تبلیغ به صورت غیرحضوری.

3) برخورداری از امتیازات و سوابق تبلیغی.

4) بهره مندی از دوره های آموزشی و مهارتی حوزه علمیه.

5) امکان دریافت حکم هجرت بلند مدت برای مبلغانی که امام جماعت مغرب عشاء مسجد هستند.

 

روحانیون علاقمند برای ثبت نام در طرح مدارس امین به سایت معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه تهران مراجعه کنند. ۳۱۳/۴۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha