سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام مهرارا

حوزه/ یکی از مهمترين راههای ايجاد مداومت در ياد خدا آن است كه انسان فرصت هایی بين خود وخدای متعال ايجاد كند؛ چرا که با دقت در زندگی پيامبران و اولياء الهی مخصوصا پيامبر اسلام (ص) مشاهده می کنیم که آنان اين فرصت ها را ايجاد كرده بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله مهرآرا صبح امروز در جمع طلاب دوره اختبار و تثبیت که در اردوگاه شهرک آق بابا برگزار شد، به انس بیشتر طلاب با خدای متعال اشاره کرد و گفت: در روایات آمده است که فرصت های مغتنمی برای بندگان خاص خدا پیش خواهد آمد که بندگان با حضرت حق مأنوس شده و خداوند متعال نیز آنان را أنیس المؤمنین می خواند.

وی افزود: مومنين عاشق این خلوت ها و فرصت ها هستند؛ به خلاف کسانی  كه اهل انس با خدا نيستند و خلوت با خدا برای  آنها معنا ندارد؛ همچنین خداوند تبارك و تعالي به پیامبر (ص) سفارش می کند که اگر می خواهی به یاد من باشی مقداری از وقت خودرا به من اختصاص دهید.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین بیان داشت: بسیاری از انسان ها در آن حد نیستند كه در جمع به ياد خدا باشند؛ ولی در جایی  كه با خدا تنها می شوند، انسان اهل ذکر خواهند شد.

حجت الاسلام مهرآرا ادامه داد: اما انسان هایی هم هستند كه به آن حد اعلای  معرفت رسيده اند كه اگر در جمع هم باشند، دائم الذكر بوده و خدا را فراموش نمی کنند؛ به این معنا که در ميان مردم هم با خدای خود خلوت می کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مقام اُنس، موقعیت و جایگاه ویژه ای است که رسیدن به آن مقام در توانایی هر کسی نیست؛ چراکه مستلزم تلاش، مجاهدت و اخلاص است و هر کس خواهان اُنس با دیگری باشد، باید چنان عملکردی از خود نشان دهد که فرد مقابل به او اعتماد کامل نموده و رفتارهایش را مطابق میل خود یابد و این چیزی نیست که به آسانی قابل دستیابی باشد.

حجت الاسلام مهرآرا عنوان داشت: بر سر راه اُنس با خدا دو مانع بزرگ وجود دارد که عبور از آن دو در ابتدای امر سخت و دشوار می نماید؛ اما با کمی تلاش و کوشش به راحتی می توان از آن سد عبور کردو این دو مانع:دنیا دوستی و آلودگی به گناه می باشد.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه خاطرنشان کرد: قرآن کسانی  را كه از خدا روگردان شده و از معنويات بي بهره مانده اند، فريب خورده دنيا معرفی می کند و از آنها به عنوان کسانی نام می برد كه بر سر يك دوراهی، دنيا را برگزيده و از خدا غفلت كرده اند.

استاد حوزه علمیه قزوین در پایان تصریح کرد: یکی از مهمترين راههای  ايجاد مداومت در ياد خدا آن است كه انسان فرصت هایی بين خود وخدای متعال ايجاد كند؛ چراکه با دقت در زندگی پيامبران و اولياء الهی مخصوصا پيامبر اسلام (ص) مشاهده می کنیم که آنان اين فرصت ها را ايجاد كرده بودند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha