جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رشته جدید ترکیبی «هنر مدرن» و «دانش اسلامی» در حیدرآباد ایجاد می‌شود

حوزه/ جمعی از محققان اسلامی و اساتید دانشگاهی در حیدرآباد هندوستان، یک دور کارشناسی هنری که ترکیبی از مطالعات اسلامی و موضوعات هنر مدرن می‌باشد، راه اندازی می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofindia، در تلاش برای افزایش مشاغل برای طلاب حوزوی در حیدرآباد هندوستان، جمعی از محققان برجسته اسلامی با همکاری اساتید و مدرسان دانشگاه‌های مختلف قصد راه‌اندازی یک دوره کارشناسی هنری دارند که ترکیبی از «مطالعات اسلامی» و موضوعات «هنر مدرن» می‌باشد

هر دو گروه دانشجویان و طلاب خواهر برادر می‌توانند در این دوره آموزشی شرکت کنند و هدف از تشکیل این رشته جدید، ایجاد رابطه میان مدارس اسلامی و دانشگاه‌ها در هندوستان عنوان شده است.

شیخ الحدیث محمدخلج شریف، کارشناس مطالعه سنت نبوی به همراه جامع نظامی از مدرسه علوم اسلامی و همچنین اساتید دانشگاهی چون پروفسور علیم اشرف جیسی، رئیس بخش عربی  دانشگاه آزاد ملی اردو مولانا و پروفسور مصطفی شریف از دایره المعارف، یکی از وابسته‌های دانشگاه عثمانیه در حیدرآباد موسسان این رشته تحصیلی هستند.

شریف در یک نشست رسانه‌ای گفت: زمانی که دانش آموزان مدارس اسلامی، آموزش‌های مدرن و معاصر دریافت کنند بهتر قادر خواهند بود با سوءتعابیر و تصورات غلط درباره اسلام مبارزه کنند. به علاوه در صورتی که دانش اسلامی به دانشجویان در دانشگاه‌ها نیز داده شود، آموزه‌های معتدل دینی آن‌ها را از افتادن به دام شیاطین اجتماعی حفظ خواهد کرد.

در حاشیه این همایش مطبوعاتی پروفسور اشرف جیسی گفت:  در هنگام استخدام از دانشگاه‌ها چندین شرکت چندملیتی تمایل به استخدام دانشجویان آشنا به زبان زبان عربی برای فعالیت‌هایشان در غرب آسیا نشان داده‌اند.

وی افزود: این دوره دانشجویان را برای دانش مورد نیاز در این مشاغل آماده می‌کند. و به جای فلسفه این دوره شامل علوم اجتماعی و اصول اقتصادی خواهد بود. زبان انگلیسی و زبان عربی نیز از دروس این دوره هنری می‌باشند. به علاوه موضوعات اسلامی از جمله حدیث، تفسیر و فقه نیز در این دوره آموزشی قرار گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha