پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
افتتاح

حوزه/ نماینده آستان قدس رضوی در خراسان شمالی از افتتاح ۹۰ کانون خادم یاری هم‌زمان با فرارسیدن دهه کرامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، محمد اکبرزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: 90 کانون خادم یاری هم‌زمان با فرارسیدن دهه کرامت در این استان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه این کانون‌ها محلی برای مساعدت و کمک به مناطق محروم است، افزود: با افتتاح این کانون‌ها هر فرد در شهر و روستای خود می‌تواند به خادم یاری آن حضرت تحت عنوان‌های خادم یار وقف و نذر، فرهنگ، اردوی جهادی، کارآفرینی و اشتغال، حمایتی و خادم یار سلامت مفتخر شود.

نماینده آستان قدس رضوی در خراسان شمالی گفت: از مجموع 90 کانون خادم یاری 45 کانون مربوط به مراکز شهرستان‌ها و 45 مورد نیز در دهستان‌ها تشکیل شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نمایندگی آستان قدس در این استان دو فعالیت محوری را به دنبال دارد، اظهار داشت: معاونت امداد مستضعفان رسیدگی به امور نیازمندان را بر عهده دارد و محور دیگر نیز مربوط به ترویج معارف قرآنی، فرهنگ رضوی و سبک زندگی است.
اکبرزاده تصریح کرد: معاونت امداد در حوزه‌های مختلف ازجمله تغذیه و سلامت، اشتغال، توانمندسازی، کارآفرینی نقش‌آفرینی خواهد کرد تا نیازمندان از زیرپوشش نهادهای حمایتی خارج شوند.
وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های عمرانی و عام‌المنفعه در مناطق روستایی و محروم استان گفت: با پیگیری و مساعدت تولیت آستان قدس و دستگاه‌های اجرایی این استان 80 قنات در سطح استان لایروبی خواهد شد که برای این امر از ناحیه آستان قدس 40 میلیارد ریال و از محل اعتبار استانی نیز 40 میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت که به صورت مشارکتی اجرا می‌شود.

نماینده آستان قدس رضوی در خراسان شمالی همچنین از ایجاد دو استخر ذخیره آب نیز در دو روستای این استان خبر داد و افزود: هرکدام از این استخرها 205 هکتار زمین را زیرپوشش قرار می‌دهد که 13 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط آستان قدس کمک شد.

اکبرزاده با اشاره به تخصیص بودجه به دهستان‌های محروم خراسان شمالی گفت: توجه به دهستان‌های محروم ازجمله سنگر، بام، قوچ قلعه بالا و پایین هدف آستان قدس هستند که به هر دهستان مبلغی بالغ‌بر 40 میلیارد ریال تخصیص داده می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در دهه کرامت، برگزاری تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه، دیدار عمومی با مدد جویان، محرومین و نیروهای نظامی و انتظامی را ازجمله برنامه‌های دفتر آستان قدس در خراسان شمالی به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت برشمرد.

اکبرزاده در بخش دیگری با اشاره به تأسیس دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها گفت: با رحلت آیت‌الله واعظ طبسی در سال 94، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده گرفتند که با تغییرات ایجادشده، نمایندگی آستان قدس در سراسر کشور ایجاد شد.

وی، فعالیت دفاتر استانی آستان قدس رضوی را در دو محور ارزیابی کرد و افزود: ترویج معارف قرآنی و فرهنگ و سبک زندگی رضوی، رسیدگی به امور محرومین و مستضعفین ازجمله وظایف مهم دفاتر استانی آستان قدس رضوی است.

نماینده آستان قدس رضوی در خراسان شمالی در خصوص رسیدگی به امور محرومین و مستضعفین در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: تغذیه، بهداشت، امکانات رفاهی، ایجاد کار و اشتغال ازجمله وظایف مهم معاونت امداد نمایندگی آستان قدس رضوی است.

گفتنی است: از اول ذی‌قعده (سوم مردادماه) همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذی‌قعده سالروز ولادت امام رضا (ع) به‌عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده است. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha