شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مرکز فرهنگی مسلمانان نیویورک با طراحی ویژه و ابتکاری ساخته می‌شود

حوزه/ یک شرکت معماری در نیویورک قصد دارد با همکاری انجمن آمریکایی مسلمانان، مجتمع فرهنگی با طراحی عمودی ویژه‌ای را بسازد که فعالیت‌های میان ادیانی و فرهنگی را در اولویت قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از archdaily، یک شرکت معماری در نیویورک، قصد دارد با همکاری « انجمن آمریکایی برای پیشرفت مسلمانان»، یک نمونه مرکز فرهنگی با نام «خانه کوردوبا» طراحی کند.

هدف از ایجاد این مرکز فرهنگی تسهیل انسجام جامعه اسلامی آمریکا و مردم این کشور بدون آسیب رساندن به هویت مذهبی آنان عنوان شده است. این مرکز نخستین مرکز چندفرهنگی مسلمانان در شهر نیویورک خواهد بود که به طور کامل با حمایت مالی خود مسلمانان طراحی و ساخته شده و هدف آن ترویج تغییر مترقی، همزیستی میان ادیانی و تبادل فرهنگی عنوان شده است.

تیم طراحی با تاکید بر اهمیت چنین پروژه‌ای افزود: اکنون به طور تخمینی 800 هزار مسلمان در نیویورک زندگی می کنند. اکثر اماکن تجمع مسلمانان را مساجد تشکیل می‌دهند که بر مذهب تنها به عنوان دین تاکید داشته و جایی برای توسعه فرهنگ دینی باقی نمی‌گذارند.

طراحی ویژه و خاص پیشنهادی برای مرکز فرهنگی مسلمانان 

خانه کوردوبا قرار است 100 هزار فوت مربع مساحت داشته باشد که شامل فضاهای باز، آشپزخانه، بخش هنری، فروشگاه و فضاهای اداری و برنامه ریزی می‌باشد. طراحی این مجتمع قرار است به گونه‌ای باشد که در یک شهر عمودی چون نیویورک، یک مجتمع افقی را به صورت عمودی در قلب شهر برقرار کند. و در نهایت یک ساختار عمودی اما متفاوت را ایجاد کند. این فضای عمودی به دور محور ساختارهای حجمی داخلی می‌چرخد که روی انباشته شده و برای ایجاد امکانات عمومی ساختمان مانند سالن اجتماعات، کتابخانه و گالری‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

طبقه پایینی مرکز فرهنگی به سمت خانه خدا قرار گرفته، نمازخانه و سالن چند منظوره فضاهای مهم و هویت  اصلی ساختمان محسوب می‌شوند.

این پروژه هم اکنون در مرحله جمع آوری کمک‌های مالی قرار داشته تا محل ساختمان آن خریداری شود. ساختمان سازی انتظار می‌رود در سال 2020 آغاز شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha