پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی

حوزه/ امروزه آسیب‎های بسیاری، جوانان ما را تهدید می‎کند و دشمنان به هر نحو سعی دارند که روی ذهنیت جوانان تاثیر بگذارند که در این زمینه نیازمند طلاب جوان و قدرتمندی در حوزه کلام هستیم که بتوانند مشکلات فکری و شبهات را به خوبی پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، آیت الله  موسوی  اصفهانی صبح امروز در هشتمین اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استان ها با معاونان و مدیران ستادی  که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم  در حال برگزاری است گفت: نیازهای علمی که امروز در حوزه وجود دارد، باید با کتب درسی نیز منطبق باشد.

وی افزود: این سخن به این معنی نیست که کتب حوزه کلا تغییر کند، ولی باید در هر شکل، متناسب با نیازها باشد که خوشبختانه تلاش خوبی در زمینه متون حوزوی انجام شده است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان بیان کرد: در سطح دو با توجه به نیاز شدیدی که برای پاسخگویی به شبهات، به خصوص شبهات اعتقادی وجود دارد، اگر مدیران صلاح بدانند در زمینه متون درسی عنایت خاصی داشته باشند.

وی با اشاره به برخی از اصلاحات در دروس سطح 2 گفت: بسیاری از طلاب در زمینه اجتهاد ورود نمی کنند و به همین دلیل وارد حوزه های آموزشی و تحقیقی دیگر میشوند که در این زمینه باید زمینه مباحثی چون کلام جدید را ایجاد کرد.

مدیر حوزه علمیه استان  همدان اظهارکرد: اگر سه سال به اندازه یک درس رسمی، برای کلام جدید و عقاید راه را باز کنیم و اصول عقاید را علاوه بر بدایه و نهایه تدریس کنیم، طلاب جوان ما برای پاسخ به شبهات و سوالات کاملا مجهز میشوند.

آیت الله  موسوی اصفهانی گفت: امروزه آسیبهای بسیاری، جوانان ما را تهدید میکند و دشمنان به هر نحو سعی دارند که روی ذهنیت جوانان تاثیر بگذارند که در این زمینه نیازمند طلاب جوان و قدرتمندی در حوزه کلام هستیم که بتوانند مشکلات فکری و شبهات را به خوبی پاسخ دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha