چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
روح الله مختاری - مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مختاری در راستای تحول در حوزه، طرحی به عنوان مدرسه علمیه مطلوب در هرمزگان پیاده شد که به مقام معظم رهبری و مدیریت حوزه های علمیه ارایه شده است که به دنبال ارایه الگوهای موفقی است که در تاریخ حوزه های علمیه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مختاری مدیر حوزه علمیه هرمزگان پیش از ظهر امروز در هشتمین اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استان ها با معاونان و مدیران ستادی  که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم  در حال برگزاری است گفت: یکی از مسایل مهم در مدیریت حوزه، مساله استقلال حوزه است که قطعا باید مدارس و شهرهایی به عنوان الگو در کشور معرفی شوند.

وی افزود: این تجربه موفق در استان هرمزگان انجام شده است و یکی از شهرها در این زمینه موفقیت های خوبی کسب کرده است که قطعا مشاهده این موفقیت نقش خوبی در توسعه این بخش خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه  استان هرمزگان اظهارکرد: در امور برنامهای حوزه علمیه هرمزگان موفقیت خوبی کسب کرده است و در برخی از برنامهها از برنامه پنج ساله نیز جلو است که این موفقیت مرهون تلاش طلاب و مدیران استانی است.

وی گفت: زمانی که از تحول سخن به میان می‏آید بحث متن و متون حوزوی به میان می آید، ولی این دایره تحول بسیار گسترده تر از متون است؛ امور تربیتی از نکات بسیار مهمی است که در این زمینه باید لحاظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری بیان کرد: در این زمینه طرحی به عنوان مدرسه علمیه مطلوب در هرمزگان پیاده شد که به مقام معظم رهبری و مدیریت حوزه های علمیه ارایه شده است.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان اظهارکرد: این مدرسه به دنبال ارایه الگوهای موفقی است که در تاریخ حوزه های علمیه وجود دارد؛ در این مدرسه، بر حفظ تراث عظیم حوزوی و متون برجسته  آن تاکید می شود؛ این متون باید همچنان در حوزه ما تدریس شود، ولی می توان در عرصه قالب ارایه کار بیشتری انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری بیان کرد: طلاب در استان هرمزگان در وقت خود برنامه ریزی دقیقی دارند، زیرا به مساله تعطیلات درسی توجه خاصی شده و برنامه ریزی خوبی برای استفاده از زمان انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha