جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ هشتمین اجلاسیه سالانه مدیران استانی و معاونین ستادی حوزه های علمیه سراسر کشور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: حوزه در زمینه منابع پایدار گام های جدی برداشته است و در سالهای آینده موفقیت های بیشتری خواهیم داشت، زیرا نباید به بودجه های دولتی اتکای کامل داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب امروزر هشتمین اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استان ها با معاونان و مدیران ستادی  که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم  در حال برگزاری است با ارائه گزارشی از فعالیت های دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه گفت: در یک سال گذشته بیش از 70 جلسه در شورا برگزار شده و این جلسات نیز مصوبات مختلفی داشته که برخی از آنها در رابطه به مسایل مرتبط به سیاست گذاری بوده است.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه بیان کرد: این جلسات در حوزه آیین نامه نگاری و نظام جدید حوزه، برنامه های درسی، انتصابات وتصمیمات موردی برگزار شده اند.

وی گفت: در سالی که گذشت، مصوبات مختلفی انجام شد که یکی از آنها سند چشم انداز حوزه علمیه خواهران بود؛ یکی از فعالیت های شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران تصویب مصوبات در شورای عالی است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب اظهارکرد: اهم وظایف واحدهای تابعه مدیریت حوزه های علمیه از دیگر مصوبات این شورا بود؛ ضوابط ساختاری سازمان مرکزی مرکز مدیریت حوزه های علمیه از دیگر مصوبات این شورا بود.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه بیان کرد: آیین نامه امتحانات شفاهی از مصوبات مهم شورای عالی در این زمینه بوده است؛ طرح اجرای هدفمند شهریه نیز از دیگر مواردییی بود  که در شورا طرح و تصویب شد.

وی گفت: یازده دیدار استانی نیز از سوی شورای عالی انجام شده است که خوشبختانه ثمرات بسیار خوبی داشته است؛ اعضای این شورا، توجه خاصی به مساله آموزش در حوزه های علمیه داشته و دارند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب اظهارکرد: یکی از فعالیت های مهم در شورا تدوین نظامات جامع در حوزه است که از مطالبات رهبری است؛ آیت الله اعرافی نگاه جدی به این بحث داشته اند و مرحله اول اسناد بالادستی به عنوان نظام جامع جمع آوری شد.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه بیان کرد: پس از اجرای مرحله دوم این طرح، تمام مجموعه های حوزوی می توانند برنامه ها و فعالیت های خود را به شکل هدفمند انجام  دهند

وی گفت: نظام جامع برنامه ریزی، آموزش، پژوهش، تبلیغ، حوزه صیانتی و امور طلاب و اداری پشتیبانی و رسانه به اتمام رسیده است که در خصوص دیگر نظامات کار جدی در حال انجام است که جلسات سنگینی در این خصوص در حال اجرا است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب اظهارکرد: حوزه در زمینه منابع پایدار گام های جدی برداشته است و امیدواریم در سالهای آینده موفقیت های بیشتری داشته باشیم، زیرا نباید به بودجه های دولتی اتکای کامل داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha