جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رضایی نیک رفتار

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: کاربران گوشی های هوشمند فکر می کنند امنیت شخصی در فضای مجازی دارند؛ اما طبق آمارهای رسمی گوشی های تلفن همراه روزانه ۲۵۰ بار موقعیت ما را برای اپراتورها داخلی و خارجی ارسال می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد مهدی رضایی نیک رفتار، استاد و کارشناس فضای مجازی حوزه علمیه همدان ظهر امروز در کارگاه آشنایی با فضای مجازی در دوره رسم عاشقی گفت: ورود به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیاز به علم و مهارت دارد.

وی افزود: دو پارامتر مهم برای ورود به فضای مجازی شناخت آسیب ها و شناخت فرصت ها است و کسی که می خواهد از فضای مجازی در راستای دین بهره برداری کند باید مهارت لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام رضایی ابراز داشت: فردی دارای تلفن همراه ساده است مقداری از امنیت اجتماعی خود را از دست می دهد؛ ولی فردی که دارای گوشی هوشمند متصل به اینترنت است در فضای مجازی هیچ امنیتی ندارد.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به ممنوعیت گوشی های هوشمند در حوزه های علمیه گفت: فلسفه  ممنوعیت تلفن هوشمند در مدارس سطح یک حوزه در مرحله نخست آن است که امنیت فردی و اجتماعی افراد خدشه دار می شود و در مرحله بعدی اتلاف وقتی است که مخاطبان تلفن های همراه هوشمند دارند، می باشد.

وی ادامه داد: بزرگ ترین تهدید فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اتلاف وقت ارزشمند انسان هاست؛ رهبر معظم انقلاب می فرماید خیلی از جوانان وقت خود را در شبکه های مجازی و کارهای بیهوده از دست می دهند؛ جوان مسلمان باید به درس و کارهای تشکیلاتی خود برسد.

حجت الاسلام رضایی نیک رفتار اظهار داشت: سعی کنید از حالا که در روزهای اول طلبگی هستید با خداوند معامله کنید و مواظب آسیب ها و تهدیدهای فضای مجازی باشید.

وی خاطرنشان ساخت: قاره آسیا بیشترین استفاده کنندگان اینترنت هستند و ما فقط در فضای مجازی مصرف کننده ایم و عده ای از دشمنان به دنبال سود و اهداف خود هستند.

وی ادامه داد: تولید محتوا در فضای مجازی نیاز به علم و مهارت دارد، در کشور ایران بیش از 45 درصد دسترسی به اینترنت دارند و غالبا هیچ مهارتی برای تولید محتوا نداشته و فقط مصرف کننده هستند.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: کاربران گوشی های هوشمند فکر می کنند امنیت شخصی در فضای مجازی دارند؛ اما طبق آمارهای رسمی گوشی های تلفن همراه روزانه 250 بار موقعیت ما را برای اپراتورها داخلی و خارجی ارسال می کنند.

وی در ادامه با اشاره به سایت های پربازدید جهانی گفت: شرکت گوگل، فیس بوک، یوتیوب که توسط صهیونیست جهانی و امریکا اداره می شوند از پربازدید ترین سایت های جهان به شمار می روند.

وی در پایان گفت: شرکت های ارائه دهنده اینترنت همانند گوگل برای رسیدن به اهداف خود نیازهای انسان ها را بررسی کرده و با سرویس دهی رایگان، مردم را وابسته و دلبسته خود کرده و برای کارهای خود معیار سازی کرده است،  و با معیار خود برای اهداف طاغوتی خود ذهن انسان ها را تسخیر خود می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha