جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد

حوزه / نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد گفت: لازم است که حتما نقش عالمان دینی در حسینیه ایران شدن یزد توجه داشته باشیم و به وقت خود را صرف چنین اصولی کرده و کمتر به سمت حاشیه‌ها حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم مدرسی عصر امروز در نشست هیئت مدیره دبیرخانه یزد حسینیه ایران، با اشاره به اینکه توجه مردم یزد به امام حسین(ع) و محرم و عاشورا توجه خاصی است، اظهار داشت: ممتاز‌ترین توجه در بین استان‌ها، مربوط به مردم یزد است.

وی با تاکید بر اینکه این توجه عمیق باید برای برنامه‌ریزی در راستای انجام فعالیت‌های بهتر، ریشه‌یابی شود، خاطرنشان کرد: نقش عالمان دینی، وعاظ و حسینیه‌ها باید در این موضوع به درستی مورد توجه قرار گیرد.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد افزود: لازم است که حتما نقش عالمان دینی در حسینیه ایران شدن یزد توجه داشته باشیم و به وقت خود را صرف چنین اصولی کرده و کمتر به سمت حاشیه‌ها حرکت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مدرسی نکته دوم در ارتباط با حسینیه ایران را لزوم تدوین کتاب‌هایی در ارتباط با سنت‌های مردم یزد در عزاداری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: این اقدام باید به صورت چاپی انجام شود و به تولید مجموعه‌های الکترونیکی و سایت‌ها اکتفا نکنیم چرا که هیچ چیز به مانند کتاب چاپ شده ماندگار نیست.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج ارزش‌های اسلامی در جامعه به وسیله محصولات فرهنگی و رسانه‌ای، افزود: لازم است که حداقل سالانه یک یا دو کتاب چاپ شده در ارتباط با یزد حسینیه ایران و ارزش‌ها و سنت‌های عزاداری‌های یزد تهیه شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: در ارتباط با مباحثی از جمله اقدامات این دبیرخانه، لازم است که حتما نقش هیئت‌های مذهبی و مردم به صورت شفاف دیده شود و نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین مدرسی به ضرورت شناسایی و رفع معارضات فرهنگی حسینیه ایران تاکید کرد و ادامه داد: آن چیزی‌هایی که با این موضوع و عزاداری‌های اصیل و درست تضاد دارد را باید رفع و حل کنیم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha