پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حمید ملکی-معاون تهذیب حوزه

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه از تدوین برنامه ۵ ساله اول تهذیب و تربیت حوزه خبرداد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین ملکی، صبح امروز در هشتمین اجلاسیه سالانه مدیران استانی و معاونین ستادی حوزه های علمیه  که در قم برگزار شد اظهار داشت: مسئله تحول به اخلاق و تهذیب بر می گردد و باید در این زمینه فعالیت های بسیاری صورت بپذیرد؛ چراکه روش و منش حوزویان است که مردم را تغییر خواهد داد؛ تا مدیر و اساتید حوزه های علمیه مهذب نبوده و نگاه تهذیبی نداشته باشند، علم آموزی در چنین فضایی نادرست است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با اشاره به فعالیت های این معاونت در امور مشاوره و اخلاق، خاطرنشان ساخت: «اعزام بیش از یک هزار و 900 نفر روز اساتید اخلاق، مشاور و کارشناسان تهذیبی به حوزه های علمیه سراسر کشور»، «برنامه ریزی و اجرای دوره های تهذیبی کشوری ویژه طلاب»، «برنامه ریزی و برگزاری همایش آموزشی توجیهی اساتید اخلاق، مشاوران، کارشناسان و معاونین تهذیب کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و چهارمحال و بختیاری»، «تعیین نقش تهذیب و تربیت در پذیرش و سنجش طلاب برای 300 نفر از مشاورین کشور»، «طرح جامع تأسیس و راه اندازی مراکز مشاوره دراستان ها و شهرستان های بزرگ»، «شناسایی و جذب اساتید اخلاق»، «برگزاری دوره میثاق طلبگی به صورت متمرکز در 22 استان در سال 95» و ... از جمله برنامه ها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی به فعالیت های این معاونت در عرصه مطالعات و برنامه ریزی های تهذیبی اشاره و تصریح کرد: تهیه محصولات تهذیبی، تدوین طرح آشنایی طلاب با تاریخ حوزه های علمیه و سیره سلف، در حال تدوین برنامه 5 ساله اول تهذیب و تربیت حوزه های علمیه و ... از جمله فعالیت ها بوده است.

وی به فعالیت ها در عرصه قرآن و حدیث نیز اشاره و اظهار داشت: زمینه سازی جهت تربیت مروجان قرآن کریم در مدیریت قرآن و حدیث، تدوین طرح آماده سازی محتواهای قرآنی با عناوین گوناگون، برنامه ریزی و برگزاری دوره های متمرکز حفظ و تفسیر موضوعی قرآن در شهرستان ها، زمینه سازی جهت تربیت مروجان قرآن کریم و ... از دیگر فعالیت ها در این عرصه بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha