شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور،

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی گفت: شبکه مجازی کوثرنت در اجلاس ۲۰۱۶ سازمان ملل در ژنو، در یکی از موضوعات ۱۶ گانه عنوان برتر را کسب نمود چرا که این شبکه بزرگترین شبکه علمی، پژوهشی و مذهبی بانوان در دنیا است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران، در نشستی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با حضور ظریفیان مدیرکل پژوهش های دینی رسانه برگزار شد، گفت: تعامل این دو مجموعه امر مهمی است که با ظرفیت شناسی مناسب قابل انجام است. 
وی به بیان ظرفیت های حوزه های علمیه خواهران پرداخت و اظهار داشت: 500 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور وجود دارد. بیش از 80 هزار نفر در این مدارس مشغول به تحصیل می باشند و بیش از 100 هزار دانش آموخته نیز حاصل این مدارس علمیه بوده است.
مدیر حوزه های علمیه خواهران تصریح نمود: همواره سعی ما بر این بوده است که با توجه به ظرفیت های حوزه های علمیه خواهران، طلابی که توانایی همکاری در زمینه های رسانه ای را دارند، شناسایی کنیم و با پرورش استعدادها آن ها را آماده همکاری در این زمینه نماییم. 
وی افزود: امید است با توجه به ظرفیت های موجود در حوزه های علمیه خواهران ، زمینه همکاری حوزه ها علمیه خواهران در زمینه های فرهنگی، پژوهشی و مراکزی مانند: مرکز پژوهش های زن و خانواده با صدا و سیما فراهم گردد.
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این که شناخت این ظرفیت ها به نحوه فرایند همکاری کمک شایانی می کند، اظهار داشت: برای افزایش همکاری ها می توانیم کارگروه مشترکی تشکیل دهیم تا ظرفیت ها مورد تعامل دو سازمان شناسایی شوند و مورد بازدهی قرار بگیرند. ما بر ای این همکاری استقبال می کنیم و بر آن تاکید داریم.
*گستره کار شبکه کوثرنت
مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: حوزه های علمیه خواهران در زمینه رسانه ای و به ویژه فضای مجازی بسیار پیشتاز است. به عنوان مثال، شبکه مجازی کوثرنت که برای طلاب توسط این مرکز ایجاد شده، در اجلاس 2016 سازمان ملل در ژنو، در یکی از موضوعات 16 گانه عنوان برتر را کسب نمود. این شبکه بزرگترین شبکه علمی، پژوهشی و مذهبی بانوان در دنیا است. 
*تعداد اعضای شبکه کوثر نت
وی افزود: این شبکه حدود 80 هزار عضو دارد که آمار اعضای فعال آن حدود 30 هزار نفر می باشد. با ایجاد این فضای سالم، طلاب آماده می شوند تا در فضای مجازی به تولید محتوا دینی بپردازند. علاوه بر کوثرنت، شبکه کوثربلاگ را نیز تاسیس نمودیم که حدود 10 هزار خواهر طلبه در آن به فعالیت در زمینه وبلاگ نویسی مشغول اند. 
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهار داشت: دو نوع آسیب شناسی باید در فضای رسانه ای کشور انجام و پیگیری شود؛ مورد اول آسیب شناسی در رابطه با کارشناسی هایی است که در زمینه دین در رسانه فعالیت می کنند. باید کارشناس هایی در این حوزه وجود داشته باشند که از نظر اتقان نظرات و کارشناسی های آن ها اطمینان خاطر داشته باشیم.
وی در پایان اظهار داشت: مورد دوم نیز آسیب شناسی در زمینه ارتقای فرهنگ دینی رسانه است. این میدان نیز در حوزه فعالیت های شما است که امید است با همکاری هایی که صورت می گیرد به راهبردهای روشنی در این زمینه نیز برسیم. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha