جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله اراکی در لندن

حوزه/ دبیرکل مجمع تقریب جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: بارها گفته ایم هر کس در هر جا و به هر طریقی در راستای توحید صفوف مسلمین تلاش کند ما از او حمایت می کنیم و تحت لوای او تلاش می کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی که با عنوان "بررسی توطئه اسلام هراسی در غرب" در هتل هالیدی لندن برگزار شد، با اشاره به چالش‏هایی که امروز جامعه بشری و بالاخص جامعه اسلامی با آن مواجه است، اظهار داشت: امروز شاهد تلاش استکبار جهانی در جهت نابودی ارزش‏های انسانی در جوامع بشری هستیم و هجوم فرهنگی و رسانه‏ای عظیمی علیه عقاید، فرهنگ‏ِ اصیل و هویتِ‏ جوامع توسط استکبار جهانی شکل گرفته که معروف را منکر، منکر را معروف، خیر را شر و شر را خیر جلوه می‏دهد.

وی افزود: در اثناء این حملات ظالمانه  علیه ارزش‏های انسانی، هجومی ناجوانمردانه علیه مقدسات، الوهیت پروردگار و تقدس پیامبران الهی توسط قدرت‏های رسانه‏ ای شکل گرفته است، و در صورت هتک حرمت این مقدسات دیگر هیچ ارزش انسانی در میان بشریت باقی نخواهد ماند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب چالش بعدی را تلاش استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه و اختلاف در جوامع بشری دانست و گفت: اقداماتی مانند تحریک کره جنوبی و کره شمالی برای تعدی به یکدیگر و ایجاد جنگ های گروهی یا مذهبی بین ملت ها توسط آمریکا  ویا تحریک کشورها و ملت‏ها علیه یکدیگر، از نشانه های تهدیدی است که امروز جامعه بشری با آن مواجه است. امروز هر جا اختلافی وجود دارد و آتش جنگی برپاست رد پای آمریکا و شرکای او در آنجا کاملاً مشهود است.

* استکبار برنامه‏ ای دقیق برای از بین بردن جایگاه پدر و مادر در خانواده ها در پیش گرفته است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به چالش‏ هایی که امروز جامعه بشری با آن مواجه است، گفت: امروز هویت ملت ها به وسیله استکبار جهانی مورد تهاجم قرار گرفته و هدف استکبار نابودسازی هویت ملت ها برای تحکیم سلطه خود بر سراسر جهان است. افزون بر آن  نهاد خانواده در جوامع بشری مورد حمله واقع شده و استکبار جهانی با به کار گیری امکانات فرهنگی و رسانه‏ای خود برنامه‏ای دقیق برای از بین بردن حرمت و جایگاه پدر و مادر در خانواده ها در پیش گرفته است، در حالیکه شخصی دلسوزتر و عطوف تر از پدرو مادر برای فرزندان و برای خانواده وجود ندارد.

وی تشکیل سازمان‏های تروریستی توسط قدرت‏های ستمگر را از دیگر تهدیدات امنیت جامعه جهانی برشمرد و افزود: قدرت‏های استکباری با مسخ هویت نسل جوان ، نسلی متمرد تربیت کردند که قتل و غارت و تجاوز را فضیلت می داند و به آن افتخار می‏کند.

* نفوذ ستون پنجم دشمن در بین تشکل‏ها و اجتماعات اسلامی

آیت الله اراکی سپس افزود: امروز قدرت‏های جهانی در حال رقابت برای تولید سلاح‏های کشتار جمعی هستند و به گسترش تولید اینگونه سلاح ها افتخار میک نند. امروز چالش دیگری که علی الخصوص جامعه اسلامی را تهدید می‏کند نفوذ ستون پنجم دشمن در بین تشکل‏ها و اجتماعات اسلامی است. استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیه کریمه سوره آل عمران: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا بِطانَةً مِنْ دُونِكُم (118) اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد، از غير خودتان، [دوست و] همراز مگيريد.» فرمودند ستون پنجم دشمن به قصد ایجاد تفرقه و نزاع در بین جوامع مسلمین در راستای منافع رژیم غاصب صهیونیستی از هر تلاشی فروگذار نمی کند و مردم ما بالاخص نخبگان و علمای اسلامی باید در مقابل این تهدید دشمن هوشیار باشند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب گفت: در کنار این چالشها امروز نشانه هایی از زوال و اضمحلال قدرت های استکبار جهانی نمایان گشته است که از جمله خروج عضو کلیدی اتحادیه اروپا از این اتحادیه، بروز اختلافات عمیق بین آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و بروز مشکلات و اختلافات بی سابقه در بین نهادهای داخلی آمریکا را می توان برشمرد. همچنین فروپاشی ائتلاف عربی در تحولات اخیر منطقه را مصداق آیه کریمه «مَنْ أَسَّسَ بُنْيانَهُ عَلى‏ شَفا جُرُفٍ هارٍ فَانْهارَ بِهِ في‏ نارِ جَهَنَّم: كسى كه بناى خود را بر لب پرتگاهى مشرف به سقوط پى‏ ريزى كرده و با آن در آتش دوزخ فرو مى ‏افتد» دانست و افزود:  این ائتلاف به جای اینکه بر علیه اسرائیل دشمن اول مسلمین شکل بگیرد  علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته بود که با عنایت الهی در حال فروپاشی است.

* پایداری مردم مظلوم یمن دومین جبهه مسلمین علیه تجاوزگران

آیت الله اراکی در ادامه پایداری مردم مظلوم یمن را دومین جبهه مسلمین بر علیه تجاوزگران بعد از جبهه فلسطین عنوان کرد و افزود: مظلومیت و مقاومت عزتمندانه مردم یمن از دیگر نشانه‏ های فروپاشی تدریجی سلطه استکبار جهانی است که در کنار آن شکست تجاوز به سوریه و عراق این فروپاشی را بیشتر نمایان می کند.

وی گسترش هوشیاری و شجاعت در بین ملت‏های مسلمان در مقابل تهدیدات دشمن را از دیگر علائم شکست استکبار جهانی برشمرد و افزود: امروز هر آنچه آمریکا و رژیم صهیونیستی  علیه مسلمانان طراحی می‏ کنند با شکست مواجه می‏ شود و امروز دست بالا با جوانان مسلمانی که در مقابل این قدرت‏های جهانی با دست خالی یا با سلاحی اندک شجاعانه مقاومت می کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب در ادامه به کلام سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان مبنی بر اینکه "امروز در صورت تجاوز رژیم صهیونیستی دیگر فقط جوانان لبنانی نیستند که در مقابل این رژیم غاصب به مقابله بر می خیزند بلکه صدها هزار جوان مؤمن و پرشور از کشورهای مختلف اسلامی بر علیه این رژیم قیام می کنند" اشاره کرد و تشکیل محور مقاومت نیرومند در منطقه را از دیگر نشانه های شکست استکبار جهانی دانست که در پرتو تجربه موفق تشکیل حکومت اسلامی در ایران محقق شده است.

وی در ادامه با اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آن را سندی تدوین شده توسط علما و نخبگان دینی بر اساس تعالیم و آموزه های ناب و مترقی اسلام و افتخاری برای همه مسلمین جهان دانست و افزود: علی رغم تلاش‏های مذبوحانه نظام استکبار برای به زانو درآوردن این نظام، ایران اسلامی همواره در حال رشد و شکوفایی بوده و هیچ گاه در مسیر ترقی دچار وقفه نشده است.

* حمایت همه جانبه از حقوق فلسطینیان وظیفه عقلی و شرعی همه مسلمین است

آیت الله اراکی حمایت همه جانبه از حقوق فلسطینیان را وظیفه عقلی و شرعی همه مسلمین عنوان کرد و افزود: استکبار جهانی که امروز در آمریکا جلوه گر است مصداق دجال است که در روایات نقل شده از پیامبر اکرم (ص) پیرامون دجال به آن اشاره شده است و تبیین این مطلب به نسل جوان امروز ضروری است.

* نمی گوییم وحدت الزاماً تحت لوای ما صورت پذیرد

وی افزود: ما از جایگاه مجمع تقریب مذاهب اسلامی همه مسلمین را به توحید صفوف دعوت می کنیم و نمی گوییم این اتحاد الزاماً تحت لوای ما صورت پذیرد،  حتی به سفیرعربستان در ایران که به ملاقات من آمده بود در ضمن پیشنهاداتی که به او دادم گفتم اگر عربستان پرچم وحدت در جهان اسلام را به دست بگیرد و به طور جدی در این راستا تلاش کند ما تحت لوای عربستان از این آرمان حمایت می کنیم که متأسفانه بعد از ملاقات با ما به عربستان فراخوانده شد و از منصب خویش عزل گردید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha