پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سقائیان نژاد

حوزه/ شهرداری به دنبال تقویت زیربنای فرهنگی در شهر قم است به همین علت مسجد محوری را مورد توجه قرار داده و در راستای حمایت از این مجموعه‌ها برنامه‌های مختلفی را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سید مرتضی سقائیان‌نژاد، ظهر امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با  حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها که در سالن محراب انجام شد، با اشاره به اینکه امسال ترویج فرهنگ و معارف اسلامی در دهه کرامت مورد توجه قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در این دهه به دنبال یادآوری برخی از آموزه‌های اسلامی هستیم تا بتوانیم با حرکت‌های وحدت محور به نتایج مورد نظر برسیم.

وی با تاکید بر اینکه همگان با استفاده از روایات اهل بیت(ع) نسبت به باطن دهه کرامت آگاهی مطلوبی دارند، اضافه کرد: روح شهر مزین شده اما شهرداری به دنبال مزین کردن ظاهر شهر قم است؛ هر زمانی که یک ظرفیت فرهنگی در یک شهر حضور می‌یابد روح شهر نیز فرهنگی می‌شود.

شهردار قم با بیان اینکه اکنون در نظام اسلامی محور حرکت‌ها فرهنگی است، خاطرنشان کرد: هر چند اقتصاد و سیاست مهم بوده اما نخستین حرکت فرهنگی است، تبلور این فعالیت‌های فرهنگی در آستان‌های مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و امام رضا علیه‌السلام مشاهده می‌شود.

وی از فعالیت‌های مجموعه شهرداری در عرصه فرهنگی یاد کرد و گفت: این مجموعه به دنبال تقویت زیربنای فرهنگی در شهر قم است به همین علت مسجد محوری را مورد توجه قرار داده و در راستای حمایت از این مجموعه‌ها برنامه‌های مختلفی را دنبال می‌کند.

سقائیان‌نژاد حرکت کاروان گل به صورت نمادین در شهر قم و رونمایی از کتاب خواهر خورشید را از دیگر برنامه‌های متفاوت شهرداری قم در دهه کرامت امسال دانست و تصریح کرد: امیدواریم امسال بتوانیم به صورت متفاوت‌تری در دهه کرامت نقش‌آفرین باشیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha