پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با مدیر حوزه‌های علمیه

حوزه/ دبیر ستاد گرامیداشت دهه کرامت، حوزه های علمیه را منشا تحولات مبارک در تاریخ دانست .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی، عصر امروز در دیدار اعضای ستاد هماهنگی  گرامیداشت دهه کرامت با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه  از دیرباز منشا کرامت بوده اند که با مدیریت هدفمند سنجیده آیت الله اعرافی قطعا آثار و برکات بسیاری را در این عرصه ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هجرت‎های تاریخی متعددی در اسلام رخ داده است که منشا برکات و کرامات عظیم بوده است که یکی از این هجرت‎ها، هجرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به ایران است.

حجت‎الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی افزود: موضوع هجرت در راه خدا جایگاه رفیعی در قرآن کریم دارد و یکی از همین برکات و ثمرات ارزشمند این شجره طیبه دهه کرامت است که با گرامیداشت میلاد حضرت معصومه(س) آغاز با گرامیداشت میلاد شاه چراغ و حضرت امام رضا(ع) ادامه می‏‎یابد.

دیبر ستاد گرامیداشت دهه کرامت بیان کرد: بزرگداشت دهه کرامت فرصتی است که این مهاجرت الهی را ترویج کنیم؛ در این راستا خوشبختانه تولیت‏‎های آستان‏های مقدس و دستگاه های دولتی و غیر دولتی به پاسم احترام امام رضا  کرده و در داخل و خارج از کشور اقدامات موثری در این زمینه انجام داده اند.

وی گفت: 18کارگروه در این زمینه شکل گرفته است که یکی از آنها کارگروه حوزه و محتوا با محوریت آستان کریمه اهل بیت(ع) است و امروزه از دورترین روستاها تاشهرک غرب تهران در این برنامه ها مشارکت دارند.

وی اظهارکرد: سه کتاب به عنوان کتاب مسابقه برای این ایام طراحی شده است که 700 هزار نفر در این مسابقه مشارکت کردهاند.

حجت‎الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی گفت: اولین اصل این مسابقه مردمی بودن آن است؛ مشارکت 80 هزار مسجد و 23 هزار کانون فرهنگی و 8 هزار بقاع متبرکه و 40 هزار پایگاه بسیج و 90 هزار هیئت مذهبی در این حرکت عظیم نوید بخش آغاز حرکات بزرگ دینی و مردمی است.

وی اظهارکرد: در 17 استان کشور که در آنها اهل سنت زندگی می‎کنند نیز این برنامه‎ها در عین تاکید بر وحدت بر محور محبت اهل بیت(ع) برگزار می‏ شود؛ البته تلاش داریم که این حرکت سبقه جناحی پیدا نکند زیرا اگر این حرکت از این اصالت دور شود در آینده دچار آفت های غیرقابل جبران نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha