جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ملکدار

حوزه/ تدوین اطلس دانش آموختگان، راه اندازی مرکز آموزشی و مهارتی و تدوین نظام جامع آموزش ها، تدوین معیشت هدفمند، تاسیس کانون دانش آموختگان، تدوین آیین نامه کد ارتباطی و... از جمله طرح هایی است که در مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ملکدار بعد از ظهر امروز در اختتامیه هشتمین اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استان ها با معاونان و مدیران ستادی که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شدگفت: یکی از طرح های مهم مرکز امور طلاب، طرح شهریه هدفمند بود که صدها ساعت جلسه و مشاوره در این زمینه انجام شد و به محضر بزرگان نیز رسید و کلیت آن تایید شد.

وی افزود: محدد شدن تحصیل از جمله تجلیات این طرح بود که این طرح به منظور رشد بیشتر طلاب است؛ طلاب باید بدانند که طول تحصیل آنها محدود است و باید پس از تحصیل رسمی کارهای دیگری انجام شود.

مدیرمرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه بیان کرد: تعیین جهت و مسیر برای حرکت طلاب از دیگر اهداف این طرح است؛ طلاب پس از تحصیل به دنبال تحقیق و پژوهش و تبلیغ می روند.

وی گفت: تعهد دادن نسبت به اینکه طلاب بر اساس نظام آموزشی حوزه حرکت کند از دیگر اهداف این طرح بود؛ در این راستا قرار است که نیازهایی که جامعه و نظام با آن مواجه است توسط این طلاب پوشش داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین  ملکدار یادآورشد: رعایت عدالت در اعطای شهریه از دیگر اهداف این طرح است؛ اجرای طرح هدفمند بلند مدت نیازمند زیرساخت های مهمی بود که باید آماده و کامل شود و به همین دلیل یک طرح کوتاه مدت و موقت اجرایی شد تا زمینه های طرح بلند مدت اجرا شود.

مدیرمرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه بیان کرد: طرح کوتاه و بلند مدت به شورای عالی رفت و نظر شورا نیز آن بود که طرح کوتاه مدت اجرایی شود تا نتیجه آن مشخص شود و سپس طرح بلند مدت اجرا شود.

وی گفت: هدفمند کردن خدمات در مرکز خدمات نیز از طرح هایی است که در زمینه بهبود خدمت رسانی به جامعه طلاب و روحانیت در حال پیگیری است که امیدواریم تحقق ماموریت های عظیمی که بر عهده حوزه های علمیه است با این خدمات تسهیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین  ملکدار یادآورشد: طرح کارویژه روحانیت نیز در این مرکز پیگیری شد؛ این طرح به دنبال آن بود که مشاغل مرتبط به روحانیت تبیین شود تا چه اموری باید از سوی روحانیت دنبال شود و روحانیون در چه مشاغلی نباید ورود کنند.

مدیرمرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه بیان کرد: یکی از نتایج کارویژه های روحانیت، طراحی رشته بر اساس کارویژه های روحانیت است؛ تربیت هدفمند طلاب و مدیریت چرخه ورود و فعالیت طلاب، افزایش مهارت های کاربردی طلاب از جمله اهداف این طرح است.

وی گفت: تدوین اطلس دانش آموختگان، راه اندازی مرکز آموزشی و مهارتی و تدوین نظام جامع آموزش ها، تدوین معیشت هدفمند، تاسیس کانون دانش آموختگان، تدوین آیین نامه کد ارتباطی و... از جمله طرح هایی است که در این مرکز پیگیری می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha