شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله احمد بهشتی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: بکوشیم زندگی کریمانه را از سیره نورانی کریمه اهل بیت(س) الگوگیری کنیم.

آیت الله احمد بهشتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز جشن های ویژه دهه کرامت اظهار داشت: سیره نورانی امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه(س) و نیز حضرت شاهچراغ(ع) و دیگر امامزادگان واجب التعظیم برای همه ما بهترین سرمشق برای زندگی و کسب سعادت دنیا و آخرت است.

وی افزود: به خصوص این که امام رضا(ع) را عالم آل محمد(ص) و حضرت معصومه(س) را بانوی کرامت نامیده اند ، این برای حوزویان و دانشگاهیان ما و همه امت ما، منبع الهام است تا ما از بُعد علمی و معرفتی ایشان برای رشد و پیشرفت مادی و معنوی جامعه خویش الگوگیری کنیم.

این استاد حوزه همچنین با اشاره به جایگاه بسیار رفیع حضرت معصومه(س) در روایات متعدد، گفت: حضرت را به جهت کرامت ذاتی که خدای متعال به ایشان عنایت فرموده، کریمه اهل بیت(س) نامیده اند و ما باید زندگی کریمانه را از این بزرگوار بیاموزیم.

وی با بیان این که از جمله آثار و برکات تقوای کامل ، برخورداری از نعمت و گوهر علم الهی است، خاطرنشان کرد: در روایات داریم که حضرت فاطمه معصومه (س) در طول عمر نسبتاً کوتاه خویش، پاسخگوی سوالات دینی و اعتقادی مردم بودند و این ها همه از برکات کرامت ذاتی ایشان است و البته کرامت فعلی این بزرگوار نیز همین است که شفاعت ایشان گسترده و وسیع می باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha