جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام امین عباسی

حوزه/ حجت الاسلام عباسی گفت: وظیفه مهم صنفی روحانیت در جامعه اسلامی بعد از تبلیغ دین، اجرایی کردن احکام دین الهی در جامعه مسلمین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام امین عباسی، در جمع طلاب جدید الورود دوره رسم عاشقی همدان، بیان داشت: خداوند متعال در قرآن کریم بواسطه آیه 122 توبه "فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ" دلیل حضور شما سربازان امام عصر(عج) را تفقه در دین است بیان می کند.

استاد حوزه علمیه همدان در ادامه افزود: تفقه در دین به معنای فهم عمیق و کامل از دین است و اینکه خداوند در آیه می فرماید طالب علم بعد از تفقه در دین باید به سوی قوم خو کوچ کند و آنها را انذار کند.

وی در ادامه با اشاره به معنای انذار، ابراز داشت: انذار به معنای این است فقیه در دین افراد جامعه را از خطرهای زمانه آگاه می کند، طلاب متعلق به همه جامعه و الگوی مردم هستند. براین اساس وظیفه و هدف اصلی طلاب در مرحله نخست دین شناسی و مرحله بعد راهنمایی عموم مردم جامعه نسبت مسایل دین و سیاسی است.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با اشاره به شؤن طلبه در جامعه اسلامی، اظهار داشت: طلبه در جامعه یک شان فردی داشته و یک شأن احتماعی و صنفی، حوزه و روحانیت هم نسبت به مسایل عبادی و فردی مردم مسوول است و نسبت به اداره جامعه مسوولیت دارد.

وی ادامه داد: یک مبلغ خوب بعد از درس خواندن که مقدمه دین شناسی است، به رساندن معارف الهی به مردم می پردازد و در کنار درس خواندن هدف مهم تری دارد و آن هدف تهذیب نفس است.

استاد حوزه علمیه همدان تصریح کرد: وظیفه مهم صنفی روحانیت در جامعه اسلامی بعد از تبلیغ دین اجرایی کردن احکام دین الهی در جامعه مسلمین است.

وی در پایان گفت: انبیا و اوصیا الهی به دنبال رساندن احکام خداوند متعال به مردم و ایجاد حکومت الهی بوده و در حال حاضر وارثان اصلی انبیا الهی حوزه های علمیه و سربازان این مکتب هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha