پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدارهای دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حاشیه کنفرانس وحدت اسلامی لندن

حوزه/ شخصیت های دینی از فرانسه و روسیه در دیدار با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حاشیه کنفرانس وحدت اسلامی لندن پیشنهاد تاسیس مرکز تقریب مذاهب را ارائه کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حاشیه کنفرانس وحدت اسلامی لندن با برخی شخصیت های حاضر در این نشست دیدار و گفتگو کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این دیدارها با تأکید بر ضرورت تلاش همه جانبه برای مقابله با توطئه دشمنان در راستای ترویج کینه و دشمنی بین مسلمانان از آمادگی مجمع تقریب برای حمایت از اقدامات تقریبی در مناطق مختلف جهان اسلام خبر داد.
 
آیت الله اراکی در ابتدای این دیدارها با شیخ «فوزی سیدو» نائب مفتی روسیه در امور آسیا دیدار و بر تحکیم همکاری های مشترک با شورای مفتیان روسیه در عرصه های گوناگون تقریب مذاهب تأکید کرد.
 
سیدو نائب مفتی روسیه در امور آسیا نیز ضمن استقبال از پیشنهاد آیت الله اراکی از اعلام آمادگی مفتی روسیه در امور آسیا برای تشکیل مرکز تقریبی در روسیه تحت اشراف مجمع جهانی تقریب مذاهب خبر داد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب سپس با «یوسف مشریّه» رئیس اتحادیه خطباء و علمای دول ساحل غرب آفریقا دیدار کرد و در این دیدار ضمن دعوت از او برای حضور در ایران و آشنایی با فعالیت های مجمع تقریب، آمادگی این مجمع را برای همکاری با اتحادیه خطباء و علمای دول ساحل غرب آفریقا در جهت نشر دیدگاه های تقریبی در میان ملتهای غرب آفریقا اعلام داشت.

پیشنهاد تشکیل مرکزی تقریبی در فرانسه

در ادامه این دیدارها آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با «سید احمد ادریسی» استاد دانشگاه فرانسه و رئیس معهد الاشراق و معهد غزالی الجزائر دیدار و درباره فعالیتهای اسلامی و تقریبی در فرانسه با این متفکر جهان اسلام به تبادل نظر پرداخت.
 
 سید احمد ادریسی نیز در این دیدارضمن پیشنهاد به مجمع تقریب جهت تشکیل مرکزی تقریبی در فرانسه از آمادگی خود برای کمک و حمایت از این اقدام خبر داد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سپس در دیداری با «دکتر ابراهیم منیر» نائب رئیس اخوان المسلمین مصر و «دکتر جمال بدوی» از اعضاء مؤثر اخوان المسلمین و متفکر برجسته مصری بر توسعه همکاری های علمی بین حوزه های علمی شیعی و اهل سنت تأکید کرد.
 
آیت الله اراکی همچنین پیشنهاد تشکیل سلسله جلسات بحث حول مسائل علمی با حضور متفکرین برجسته اهل سنت و شیعه را مطرح و از فراهم بودن بستر برای تشکیل این سلسله جلسات در ایران و حوزه علمیه قم خبر داد. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha