شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ اختتامیه اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه

حوزه/ استفاده از نیروهای جوان طلبه و تلاش در جهت صرفه جویی هرچه بیشتر در هزینه های مدیریتی، می تواند در راستای ایجاد استقلال حوزه های علمیه انجام شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد آبادی پیشه عصر امروز در اختتامیه اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استانی با مدیران ستادی که در قم برگزار شد گفت: در یک سالی که دفتر امور موقوفات تشکیل شده، 22طرح و برنامه و مصوبه دنبال و پیگیری شده است.

وی افزود: در همین راستا شناسایی موقوفات در استان ها و شهرستان ها انجام شده  و در این زمینه تعامل جدی با مدیران حوزه های علمیه استانی صورت گرفته است.

مسئول دفتر امورموقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه تصریح کرد: در زمینه سامان دهی موقوفات نیز فعالیت های مدون و هدفمندی انجام شده است که مدارس علمیه کشور از محل موقوفات حوزوی بهره مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه گفت: یکی دیگر از فعالیت های این دفتر، تجلیل از واقفانی است که در عرصه حوزه فعالیت داشته اند است که در طرحی به عنوان یاوران وقف از این افراد تجلیل و تکریم شد.

وی افزود: برگزاری کمیته وقف در استان ها و بررسی گزارشات موقوفات استان ها و فراخوان کتب و پایان نامه های علمی در حوزه وقف و جمع بندی مباحث مرتبط با وقف و نمایندگان این عرصه در حوزه از دیگر فعالیت های این دفتر است.

مسئول دفتر امورموقوفات و منابع پایدار حوزه تصریح کرد: ایجاد سامانه موقوفات حوزوی، تدوین آیین نامه کمیسیون موقوفات و منابع پایدار و تدوین برنامه 5 ساله موقوفات و منابع پایدار از دیگر فعالیت هایی است که در این دفتر انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه گفت: استفاده از نیروهای جوان طلبه و تلاش در جهت صرفه جویی هرچه بیشتر در هزینه های مدیریتی می تواند در ایجاد استقلال حوزه های علمیه انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha