شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ اختتامیه اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: مدیران حوزوی باید به تقویت فعالان انقلابی در حوزه های علمیه که بصیرت لازم را دارند بپرازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام المسلمین زمانی عصر امروز در مراسم اختتامیه هشتمین اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استانی و مدیران ستادی که در قم  برگزار شد، با اشاره به بیانات امام راحل ومقام معظم رهبری در عرصه ولایت مداری و حوزه اصیل انقلابی گفت: مقام معظم رهبری تاکیدات بسیاری در زمینه انقلابی ماندن حوزویان به خصوص حوزه علمیه قم بیان کرده اند که باید به این تاکیدات دقت و توجه داشت و در این عرصه نیز اقدام کرد.

وی افزود: فلسفه تاسیس دفتر اجتماعی سیاسی حوزه که توسط شورای عالی تصویب شده است، انجام دو رسالت بود که تا حدی مورد فراموشی واقع شده بود؛ نخست در عرصه رسالت سیاسی و انقلابی بخصوص ترویج ارزش های انقلابی در حوزه بر اساس منویات رهبری و دوم عرصه رسالت اجتماعی حوزه های علمیه است که شاید بیشترین غفلت در این عرصه انجام شده است.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه بیان کرد: در این زمینه دو نظام جامع شامل نظام جامع سیاسی و اجتماعی حوزه تهیه شده است که در آستانه تصویب است.

وی گفت: در اجلاس سال گذشته مدیران استان ها مطالباتی پیرامون مسایل اجتماعی وانقلابی و سیاسی مطرح شد؛ در این مدت اقدماتی پیرامون همین مباحث انجام شده است؛ 8 مطالبه مهم مطرح شده بود که فعالیت هایی در این خصوص انجام گردید.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی یادآورشد: برگزاری همایش های حوزه انقلابی و همکاری در برگزاری این همایش ها از جمله اجلاس علمای بلاد که با همکاری جامعه مدرسین با موضوع حوزه انقلابی برگزار شد و مصوباتی نیز در این زمینه  داشت، از جمله فعالیت های این دفتر بوده است.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه بیان کرد: ستاد هماهنگی نهادهای حوزه انقلابی، ایجاد کارگروه ولایت فقیه در دفتر، سخنرانی ها در مدارس حوزه و استان ها و روشنگری در عرصه انتخابات، صدور بیانیه رسمی از سوی مدیریت حوزه و همکاری با بسیج حوزه، پیشنهادات پیرامون مناظرات انتخاباتی از دیگر فعالیت های این دفتر بوده است.

وی گفت: تدوین نقد سند 2030 در 19 محور و تلاش در جهت لغو تصویب این سند، صدور بیانیه مشترک نهادهای حوزوی این سند، پیگیری حوادث ملی و بین المللی در عرصه سیاسی و... از دیگر فعالیت های دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی یادآورشد: مقابله جدی در عرصه تفکیک شریعت و سیاست در عرصه های مختلف، تلاش در جهت وحدت و انسجام فعالان انقلابی، از دیگر فعالیت این دفتر بوده است.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه بیان کرد: این دفتر پذیرای پیشنهادات مدیران حوزه های علمیه در جهت توسعه روح حوزه انقلابی در نظام جامع سیاسی و اجتماعی است؛ مدیران باید به تقویت فعالان انقلابی در حوزه های علمیه که بصیرت لازم را دارند بپرازند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha