جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم تعویض پرچم حرم مطهر حضرت معصومه (س)

حوزه/ همزمان با شب میلاد حضرت معصومه(س) سلسله جشن‌های ویژه دهه کرامت با عنوان «شکوه رضوان» در حرم امام رضا(ع) آغاز به کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، همزمان با شب ولادت حضرت معصومه(س) کریمه اهل بیت(ع) سلسله جشن‌های ویژه دهه کرامت با عنوان «شکوه رضوان» در حرم رضوی آغاز به کار  کرد و تا ولادت حضرت ثامن الحجج (ع) ادامه دارد.

حریم ملک پاسبان آستان رضوی در این شب میزبان هزاران هزار نفری است که از  نقاط مختلف جهان اسلام برای عرض تبریک و تهنیت سالروز خجسته میلاد خواهر امام رضا(ع) به محضر ایشان مشرف شده اند.

صحن و سرای حریم ملکوتی رضوی چراغانی و آذین بندی و صدای مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در اماکن متبرکه طنین انداز شده است.
جشن شب میلاد خجسته و فرخنده حضرت فاطمه معصومه(س) ساعت 20:45 همراه با پخش صوت سراسری در اماکن متبرکه در صحن جامع رضوی برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیات نورانی کلام وحی آغاز شد و با مولودی خوانی و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع)، قرائت میثاق‌نامه با علی بن موسی الرضا(ع) و سخنرانی ادامه یافت.

حضرت معصومه(س)؛ پشتوانه معنوی و معرفتی حوزه علمیه قم 

حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی به عنوان سخنران این مراسم عنوان کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) در میان فرزندان موسی بن جعفر(ع) ممتاز بودند.

وی با اشاره به اینکه حدود هفت هزار امام زاده در ایران شناسایی شده است و هر یک پایگاهی برای توسل و اظهار ارادت هستند، اظهار داشت: هر یک از این امام زاده‌ها که در سطح کشور پراکنده شده اند به عنوان کانونی برای رشد شیعه و چراغی روشن برای گسترش تشیع تبدیل شدند.

حجت الاسلام  و المسلمین عالی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) پشتوانه معنوی و معرفتی حوزه علمیه قم هستند، افزود: ایشان در رأس امام زاده‌هایی هستند که پس از امام رضا(ع) وارد ایران شدند که در قم رحلت کردند و به برکت وجودشان آنجا به پایگاه معارف و علوم اهل بیت(ع) تبدیل شد.

خطیب این مراسم یادآور شد: حوزه‌های بزرگ شیعه معمولا در مکان‌های چون نجف، مشهد و قم است زیرا اهل بیت(ع) به لحاظ معنوی پشتوانه این حوزه بوده​ و بیشتر مراجع و بزرگان دین در این مراکز رشد یافته اند.

انتهای پیام/ت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha