شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه بحث با موضوع «گزارش اسلام‌هراسی در استرالیا» برگزار می‌شود

حوزه/ جلسه بحث «گزارش اسلام‌هراسی در استرالیا» با حضور شخصیت‌های اسلامی و اساتید دانشگاهی مسلمان، توسط مرکز «دولت‌ها و جوامع مسلمان» در دانشگاه ایالتی استرالیای غربی برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جلسه بحث «گزارش اسلام‌هراسی در استرالیا» در دانشگاه ایالتی استرالیای غربی برگزار می‌شود.

نشست گفتمان و مباحثه «گزارش اسلام‌هراسی در سال‌های 2014-2016 در استرالیا»، که برای نخستین بار در این کشور تهیه شده است قرار است با همکاری مرکز «دولت‌ها و جوامع مسلمان» از دانشگاه استرالیای غربی، مرکز مطالعات اسلامی و تمدن، دانشگاه چارلز استورت و سازمان «ثبت نام اسلام‌هراسی در استرالیا» در ساعت 5-7 عصر روز پنجشنبه 10 آگوست 2017 در سالن سخنرانی فاکس در ساختمان هنری دانشگاه استرالیای غربی برگزار شود.

گزارش مذکور اطلاعات و داده‌های مربوط به ثبت نام اسلام‌هراسی در استرالیا را در سال‌های 2014-2016 جمع آوری و تجزیه و تحلیل نموده و انعکاسی از تجربیات اسلام هراسی مسلمانان ساکن استرالیا ارائه داده است.

این گزارش همچنین اسلام‌هراسی را از جنبه‌های تاریخی، سیاسی و فرهنگی اسلام‌هراسی بررسی کرده،  و تعامل اسلام‌هراسی را در سطوح مختلف مذهبی، حوزه سیاسی، گزارش رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، سازمان‌های جناح راست افراط‌گرا در استرالیا و زمینه جرم شناسی مدنظر قرار داده است.

* اسلام‌هراسی در استرالیا به یک معضل ملی تبدیل شده است

این جلسه بحث و بررسی گزارش اسلام‌هراسی درحالی برگزار می‌شود که اخبار مربوط به حوادث و اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که مسئله اسلام‌هراسی در کشور استرالیا به یک معضل ملی به ویژه برای جامعه اسلامی این کشور تبدیل شده است.

در این رویداد همچنین، اساتید دانشگاهی و شخصیت‌های برجسته اسلامی از جمله دکتر دریا اینر، سردبیر و مدرس دانشگاه چارلز استورت و پرفسور ثمین یاسمن مدیر بخش «مرکز دولت‌ها و جوامع مسلمان» از دانشگاه استرالیای غربی که در تهیه این گزارش همکاری داشته اند صحبت خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha