پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صدها نفر در مراسم روز خانوادگی مسلمانان در انگلیسی شرکت کردند

حوزه/ مراسم روز خانوادگی مفرحی که توسط مرکز فرهنگی اسلامی شهر ویلتشر در جنوب غربی انگلستان برگزار شده بود، با استقبال بی نظیری مواجه شده و نزدیک به ۳۰۰ تن از مردم این شهر در این گردش دسته جمعی حضور یافتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از wiltshiretimes، صدها نفر از مردم شهر ویلتشر در جنوب غربی انگلستان، در مراسم روز خانوادگی که توسط مرکز فرهنگی اسلامی این شهر برگزار شده بود شرکت کردند.

این مراسم با استقبال زیادی روبرو شده و  نزدیک به 300 تن از مردم محلی، از فرهنگ‌ها و ادیان مختلف برای بزرگداشت فرهنگ غنی اسلامی در روز خانوادگی که در آکادمی کلارندون واقع در این شهر انگلیسی برگزار شده بود حضور یافتند. در این گردهمایی خانوادگی تفریحات سالم و سرگرمی‌های مختلفی برای کودکان و نوجوانان از جمله وسایل بازی، نقاشی چهره و مسابقات در نظر گرفته شده بود. شرکت‌کنندگان همچنین فرصتی دوباره برای گفتگو با نمایندگان میان ادیانی، لذت بردن از غذاهای سنتی اسلامی و حناگذاری به دست آوردند.

شازولی اقبال، رئیس مرکز فرهنگی اسلامی ویلتشر در این باره گفت: نشست بسیار مفرح و موفقی داشتیم. با وجود وضعیت بد آب و هوایی، تقریبا 300 نفر شرکت کننده داشتیم و بسیار خوش گذشت. این یک گردهمایی خانوادگی اجتماعی بود که قصد داشتیم مردم با پیشینه‌های مختلف را گردهم جمع کنیم و در یک جمع چندفرهنگی از حضور هم بهره‌مند شویم. بسیار عالی بود که می‌دیدیم مردم مختلف چنین همزیستی خوبی دارند و درباره فرهنگ‌های یکدیگر آموخته و با هم یکی شده‌اند.

وی افزود: روز خوبی بود، آدم‌های جدیدی را ملاقات کردیم، همدیگر را شناختیم و به همه خوش گذشت. نظرات خوبی نیز از شرکت کنندگان دریافت کردیم و آن‌ها قدردان زحمات ما بودند.

اقبال در پایان گفت: هدف ما ایجاد پل میان اعضای جامعه است و می‌خواهیم همدیگر را بهتر بشناسیم و درک کنیم. با وجود حوادث وحشتناکی که در ماه های اخیر اتفاق افتاده‌اند، مهم است که اجتماعات منسجم و متحد شوند و رویدادهای مشابه قطعا می‌تواند به این امر کمک کند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha