جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علوی بروجردی

حوزه/ افغانستان مرکز تولید تریاک است و می خواهند از مرزهای ایران به اروپا صادرکنند؛ چرا باید نظام جمهوری اسلامی گرفتار و سد راه شود و جوانان زیادی به شهادت برسندتا جامعه غرب راحت تر زندگی کند!.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» آیت الله علوی بروجردی پیش از ظهر امروز در دیدار سردار مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی قم به جایگاه پاسداری مرجعیت شیعه از حرم اهل بیت(ع) و فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و  گفت:  پادشاه عربستان سعودی بن عبد العزیز پسر اول عبد العزیز سفری به ایران آمده بود به اعتبار اینکه خود را دارای شأن متولی حرم می دانست، تا به دیدار مرحوم آیت الله  العظمی بروجردی در قم هم برسد از سفیران خود خواست تا مقدمه دیدار با این مرجع  تقلیدرا فراهم کنند؛  ولی  آیت الله العظمی بروجردی نپذیرفتند؛ دلیل ایشان این بود، این پادشاه چون وهابی است، وقتی به قم بیاید به زیارت حرم حضرت معصومه(س) نمی ورد و ادب رعایت نمی کند  و این هتک حرمت به ساحت مقدس بی بی فاطمه معصومه(س) است و معتقد بودند،‌مرجعیت شیعه نباید این بهانه را ایجادکند تا چنین حادثه ای پیش بیایید. چرا که مرجعیت شیعه نگهبان حافظ  حریم ائمه طاهرین  بی بی فاطمه معصومه(س) است.

وی افزود: یکی از دلایلی که قبر حضرت آیت الله بروجردی در بین مسجد و حرم حضرت فاطمه معصومه(س)قراد دارد این است که آن مرجع معتقد بودند، اینجا راهروی برای رسیدن به حرم است و قبرمن را بلند نگیرد تا زائرین از روی قبر من عبور کنند و پا بر روی آن بگذارند و به زیارت قبر حضرت معصومه(س) بروند و خاک کفش زائرین آن بی بی روی قبر من بریزد؛ این نشان می دهد که آن  مرجع حتی می خواست از خاک پای زائران بی بی هم برکت و تبرک بگیرد، این ها دلایل عظمت و بزرگی آن حضرت معصومه(س) است و از کرامت دیگر این است که بعداز 60 سال آن مرجع این توفیق را پیدا می کند که قبر ایشان باب زیارت آن بی بی شود.

این استاد حوزه با بیان این که اید کاری کرد که جرم ها کم شود، تازندگی ها کریمانه شود گفت:  فقر و عدم اشتغال عامل بسیاری از کار های زشت و بد اخلاقی ها است؛ بایدکاری کرد فقر از بین برود.  بحث اشتغال بسیار مهم است؛ بایدکاری کرد تا جوان بتواند، ازدواج کند زمینه های ازدواج و کار فراهم نشده است، چون فقر است. تیم اقتصادی جدید دولت  باید کارستان کند و  حقیقتا کشور در بحث اشتغال نیاز به تحول اساسی دارد.

وی عنوان کرد: مشکل اعتیاد حل نشده است 38 سال در حال برخوردیم، ولی در عمل نتیجه ای نگرفتیم، اعتیاد هم کم نشده است، دنیا هم به جای تشکر هر روز حقوق بشر را به رخ ما می کشد؛  افغانستان مرکز تولید تریاک و از مرزهای ایران به اروپا می خواهند صادرکنند برای این مسئله چه قدر جوانان ایران در نیروی انتظامی در مرزها با اشرار درگیر می شوند تا به اروپا نرود و در این درگیری چه قدر از این خانوادها فرزندان خود را از دست می دهند و به شهادت می رسند. چرا خود اروپائی ها وارد میدان نمی شوند و جلوی آن را نمی گیرند.

این استاد حوزه گفت: هنوز آمریکا و انگلیس به افغانستان نیامده بودند، مشکلات مرزها و تولید تریاک آن قدر نبود، اما وقتی آمریکا و ناتو وارد افغانستان شده  اوضاع تریاک  و تولید تریاک  ده ها برابر از زمان طالبان شده است،‌ وقتی خود آمریکا مشوق می باشند؛ چرا باید نظام جمهوری اسلامی گرفتار و سد راه شود و  جوانان زیادی به شهادت برسندتا جامعه غرب راحت تر زندگی کند؛ چرا کشور این هزینه سنگین را بپردازد و قربانی دهد و بعد آنها بخواهند بازی سیاسی کنند.

آیت الله علوی بروجردی گفت: در داخل کشور بعضی معتاد می باشند. مسئله قاچاقچی با معتادی که به اندازه مصرف استفاده می کند فرق می کند. معتاد مریض است، اگر جوان است تشویق به ترک کنیم، اگر نخواست ترک کند باید راه حل پیدا کرد، تجربه نشان داده تا کنون با و برخورد کردن از بین نرفته، باید عاقلانه برخورد کرد، ولی به حال تا کنون نتواستیم درست این مشکل را حل وفصل کنیم امید واریم از این به بعد  درست و حسابی با آن برخورد کنیم.

نوه مرحوم آیت الله العظمی بروجردی افزود: اعتیاد مشکلی است که درجامعه وجود دارد و باید درست وحسابی با آن برخورد کرد. امیداورم درمقام  عمل اجرا شاهد برخورد عاقلانه با اعتیاد باشیم.اگر این درست شود، بسیاری از بزهکاری ها درست می شود خسارت های دیگر جبران می شود و زندانی و هزینه زندانی کم می شود.

این استاد حوزه ابراز داشت: کسانی که در بحث اقتصاد مشارکت دارند، واقعا مشکلات مردم را حل کنند. سرمایه گذار را تقدیس کنیم، تشویق کنیم، شکر گذار او باشیم که می خواهد در شهر ما سرمایه گذاری کند؛ هر کسی که می خواهد باشد. موانع رابرداریم. دولت، مجلس وسایر مسئولین مشکلات رابردارند. بسیاری از افراد خارجی علاقه دارند در ایران و قم سرمایه گذاری کنند ولی مشکلات زیاد ایجاد می کنیم.

وی عنوان کرد: دولت پول ندارد اقتصاد را رونق بدهد، باید سرمایه گذار از خارج بیاید. اقتصاد و عدم اشتغال مشکل جامعه است. نباید شهر اهل بیت(ع) شهر خشونت باشد، خشونت معلول فقر و عدم اشتغال است. کار باشد مردم با اخلاق می شوند جامعه ای نورانی خواهیم داشت.

آیت الله علوی بروجردی  گفت: لازم است نیروی انتظامی نسبت به همه افراد با احترام برخورد کند اگر چه آن فرد بزهکار باشد، فرقی ندارد باید کاری کرد این چنین آدمی جذب شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شیعه IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    0 0
    بسیاری از این احکام اجباری مثل حجاب (و امثالهم که جزء حقوق فردی و خصوصی و سبک زندگی افراد است) خودتان بهتر از هر کسی میدانید ربطی به قران و اسلام ندارد (احکام ضد بشری مثل شلاق و بدتر میبرند که حتی برای حیوانات ناپسند است) و طی قرون گذشته و اغلب هم نخستین بار توسط فقهای وابسته سلاطین اموی بوجود آمد. در قرآن حتی یک آیا درباره حجاب نیست. اینها سنتهای ضد زن قبایل بادیه نشین عرب بوده برای حفظ زنهای خود از چشم چرانی. چون چنان حس تملک بر زن داشتن که حتی حاضر نبودن به زنهایشان نگاه کنند. فرق شما با داعش و وهابیت سلفی تکفیری چیست؟! با ان کارها فقط آبروی شیعه میبرید و بیشتر تشیع بیزاری میکیند. طبق نظر فقعای گذشته اساس اجرای حدود دز زمان غیبت ممنوع است و اجرای این حدود فقط بر عهده امام معصوم است. حق الله که بین الله و عبد الله است و به کسی مربوط نیست. حق الناس بایست حق به ذی حق داد وگرنه شخص ناقض حق را با مجازات زندان یا جریمه نقدی مجازت مکرد و بقیه مجازتهای خشن مثل سنگسار و شلاق و اعدام نباید باشد.