شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله ممدوحی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نظام دقیق دنیا مبتنی بر اساس دقیق ترین مسائل ریاضی است که با عربده کشی های مستانه و لامذهب سازگاری ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله حسن ممدوحی، در دومین جلسه از سلسله نشست های دانش افزایی اساتید و طلاب که در مدرسه علمیه سلیمانیه با تبین موضوع حکمت حکومت فقیه با اشاره به نظم حاکم در دنیا، خاطرنشان کرد: نظام دنیا مبتنی بر دقیق ترین مسائل ریاضی است که با عربده کشی های مستانه و لامذهب سازگاری ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: قرآن کریم درمعرفی خود چنین بیان می کند که این کتاب فرستاده خداست و عدم آگاهی، علم و تخصص از این موضوع مردم را از دین دور می کند.

وی با بیان اینکه دنیامداران به آن استقلال می دهند، گفت: عالم شامل دنیا و آخرت است و با همین نگاه، مرگ از عوالم انسان و پایان زندگی انسان نیست بلکه در واقع انتقال انسان از دنیایی به دنیای دیگر است.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با اشاره اینکه دنیا و آخرت نسبت به یکدیگر حالت مکمل دارند، خاطرنشان کرد: انسان با مرگ نابود نمی شود، بنابراین مردمی که نسبت به آخرت مسامحه می کنند دین را نادیده می گیرند که در نتیجه سرپیچی از دین و بی اعتنایی به آن سبب براندازی و هلاکت می شود.

وی افزود: اگر اقوام گذشته، کتاب های آسمانی تورات و انجیل را اقامه می کردند، همانگونه که از نعمت های زمینی بهره مند بودند، برکت های آسمانی بر آنها ناز می شد.

آیت الله ممدوحی با اشاره به اینکه همانطور که بی دینی سبب هلاکت می شود، پایبندی به نظام قانونمند طبیعت انسان را سعادتمند می کند و این یک اصل در دنیا است، اظهار داشت: اگر همه دانشمندان عالم جمع شوند ارتباط استغفار، رکوع و سجود را با بارش باران نمی توانند درک کنند و به لحاظ فیزیکی کسی نمی تواند جِرم برکات آسمانی را برآورد کند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: متخصان کشت و زرع یعنی کشاورزان از ارتباط باران با محصولات آگاه نیستند و فقط می دانند این نعمت سبب رشد محصول و سرما باعث نابودی آن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در خطر افتادن دنیا موجب به خطر افتادن دین می شود و بنابراین انسان باید دنیا و آخرت را با هم تأمین کند، ادامه داد: قدرت های دنیوی مقطعی و در نهایت از بین رفتنی است و تنها قدرت لایزال الهی پایدار است، ولی با این وجود پلیدی موجود در درون دوستداران دنیا باعث می شود آن را بر آخرت مقدم بدانند و راه را بر مردم کج و معوج کنند.

وی با بیان اینکه نظام قانونمند عالم شامل دنیا و آخرت است، متذکر شد: مردم به خصوص جوانان باید باور کنند که همه چیز منتسب به خدا و در دست اوست و وجود انسان دلیلی برعلم، توحید، اسماء و قدرت خدای متعال می باشد.

انتهای پیام/ ۳۱۳/۲۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha