جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس، با رشادت، پایمردی و از خودگذشتگی بی نظیر رزمندگان اسلام برای همیشه در تاریخ کشور و در اذهان مردم جاودانه شد و باید این دوران به نسل نوجوان وجوان بهتر شناسانده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در نشستی با مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین، با اشاره به اهداف عالیه دوران به یاد ماندنی دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس مردم ايران مكتب ماندگار ايثار و شهادت است كه ريشه در آموزه های دینی داشته و با فرهنگ غنی ما عجین شده است.

وی با بیان این که باید فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید منتقل شود، تصریح کرد: رسانه ها در ترویج و تبیین فرهنگ دفاع مقدس نقش مهم و اساسی دارند و باید امروز در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن که با تمامی قوا، جوانان ما را هدف خود قرارداده اند، به ترویج فرهنگ اسلامی اقدام کنند.

مدیر حوزه علمیه قزونی ادامه داد: حماسه آفرینی و ایثار رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس باید در تاریخ کشور ثبت و برای نسل حاضر و آینده کشور تشریح شود، و این حماسه آفرینی ها شکل دهندۀ روحیه افتخار به گذشته در نسل آینده کشور خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان اینکه کمرنگ کردن آرمان شهادت و حقایق دفاع مقدس در جامعه ایران یکی از اهداف اصلی دشمنان انقلاب اسلامی است، گفت: گرچه تحمیل جنگ هشت ساله به  ایران از سوی صدام و با حمایت استکبار جهانی برای کشورمان هزینه های بسیاری داشت، اما دفاع مقدس علاوه بر این که مشارکت فعال مردم در تامین امنیت کشور را به صحنه عمل آورد، بلکه فرهنگ مقاومت در برابر استکبار جهانی را در منطقه و جهان پایه گذاری کرد.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه معضلات اخلاقی را کاهش می دهد، و اهمیت اتکا به توان داخلی را گوشزد کرده و با زنده نگه داشتن روحیه ایثار و شهادت به خصوص در اذهان نسل جوان امنیت پایدار کشور را تضمین می کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که جلوگیری از تحریف و نابودی میراث مادی و معنوی دفاع مقدس، جنبه مهم مسئولیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است، گفت: بنیاد با تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری به خصوص در عرصه ادبیات مقاومت و پایداری می تواند یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را در اذهان ملت ایران ماندگار کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ضمن قدردانی از تلاش های ارزشمند سرهنگ طاهرخانی و کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، گفت: خوشبختانه فعالیت های این اداره کل در جمع آوری خاطرات رزمندگان و همرزمان شهدای دوران دفاع مقدس، قابل تقدیر است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha