پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان، بیکاری جوانان را سم مهلک و مهمترین تهدید کشور دانست و تاکید کرد: متولیان امر باید به هر شکل ممکن تلاش خود را برای رفع این معضل بسیار بزرگ به کار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز در دیدار مسئولان فنی و حرفه ای کاشان به مناسبت هفته ملی مهارت، با تبریک فرارسیدن هفته کرامت، به جایگاه زن در نگاه توحیدی اشاره کرد و متهم نمودن جمهوری اسلامی ایران توسط دشمنان به عدم رعایت حقوق بشر را ادعای کاملا بی اساس دانست و گفت: درهیچ یک از نظام های سیاسی دنیا به غیر ازجمهوری اسلامی ایران نمی توانیم نظامی را پیدا کنیم تا این اندازه برای زن تکریم قائل شود.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل که از دامن زن مرد به معراج می رود، به جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت خدیجه کبری(س) در تربیت فرزندان خوب، شایسته و نمونه در اسلام اشاره کرد و افزود: مردانی که در تاریخ درخشیده و منشا حرکت و آثار خوبی بوده اند، قطعا در کنار آنها یک مادر، زن و یا همسرخوب بوده است.

عضو خبرگان رهبری، امامان معصوم(ع) را پرورش یافتگان دامن مادرانی پاک و با ایمان دانست و ادامه داد: دلیل این که امام حسین(ع) توانست تاریخ بشریت را تحت تاثیر قراردهد، به خاطراین بود که در دامن حضرت فاطمه زهرا(س) تربیت و پرورش پیدا کرده بود.

وی، از امام خمینی(ره ) به عنوان یکی از مردان بزرگی که توانسته در دنیا تاثیر گذار باشد، نام برد و گفت: اگر امام خمینی(ره) به عنوان یک فقیه، عالم و مجتهد، بدون کمترین ابزار نظامی، ارتش و... با معنویت خود توانست نظام 2500 ساله طاغوت را ساقط و موجب تاثیر گذاری روابط بین الملل در دنیا باشد، در وهله اول به خاطر این بود که در دامن یک مادر با ایمان پرورش یافته بود.

وی در ادامه، به اوضاع تاسف بار مردم یمن و جنایات سعودی ها اشاره کرد و گفت: تاسف بار است علی رغم جنایت هایی که عربستان در یمن مرتکب می شود، مشکلی با حقوق بشر ندارند، ولی جمهوری اسلامی ایران که همیشه حامی و پشتیبان مظلومان می باشد به نقض حقوق بشرمتهم می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید براینکه جوانان باید به وظایف خود دردفاع از اسلام به خوبی آگاه باشند، اشتغال و بیکاری را سم مهلک و مهمترین تهدید نظام اسلامی دانست و ادامه داد: با توجه به این که بیکاری موجب آلوده شدن جوانان به گناه می شود و آثار منفی فراوانی را در جامعه به دنبال دارد، متولیان امر باید به هر شکل ممکن، تلاش خود را برای رفع این معضل بسیار بزرگ و اشتغال جوانان، به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی به کار گیرند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در پایان، حرفه آموزی جوانان را کار بزرگی دانست و به کمبود محدودیت های منابع مالی در آموزش جوانان اشاره کرد و گفت: هرچند جوانان جامعه اسلامی پاک می باشند، ولی به دلیل شرایط خاصی که وجود دارد نمی توانیم توقعی را که از یک بزرگسال داریم، از یک جوان هم همان توقع را داشته باشیم.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha