جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه جامعه امروز آن طور که شایسته بوده از سیره اهل بیت(ع) بهره مند نشده است، گفت: سیره اهل بیت(ع) همچون چراغ روشنی برای حرکت در دنیای تاریک و ظلم آلود جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، امروز در مراسمی که به مناسبت آغاز دهه کرامت در ساری برگزار شد با تبریک فرا سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه(س)، این بانوی بزرگ جهان اسلام را الگویی ارزنده برای بانوان و دختران جامعه اسلامی معرفی کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌که روز ميلاد حضرت معصومه(س) بنام روز ملي دختران و اين دهه نيز تحت عنوان دهه کرامت نام گذاري شده، بيان کرد: دختران و زنان جامعه ما بايد بخود ببالند که روز ميلاد کريمه اهل بيت(س) را بنام آنان در تقويم کشور ثبت کرده اند و از اين رو بايد به موضوع حجاب و عفاف نيز در چنين ايامي توجه ويژه صورت پذيرد.

وی با بيان اين که دهه کرامت يادآور بسياري از مفاهيم بلند و سازنده است، افزود: مهر و وفايي که خواهر مهربان و دلداده را به هجرت وادار و غربت و بيماري و مرگ در فصل جواني را براي او آسان کرده است مي تواند بزرگترين الگو براي عاشقان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) باشد.

حجت الاسلام صادقی، دهه کرامت را يادآور تحول آفريني بانوان دانست و افزود: دهه کرامت تداعي کننده عزم، قاطعيت و اراده آهنين زنان بزرگ و بانوان والامقام جهان است.

وی با بیان این که امروز نسل جوان جامعه به ویژه دختران جوان برای ادامه زندگی خود نیازمند الگوی مناسب هستند، افزود: سیره اهل بیت(ع) بهترین الگو برای تعالی نسل جوان در عرصه های مختلف خواهد بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن برای تضعیف و خدشه دار کردن دین و انقلاب، نسل جوان جامعه را مورد هدف توطئه های خود قرار داده است، تصریح کرد: امروز ترویج سیره اهل بیت(ع) در جامعه یکی از بهترین راه های خنثی کردن توطئه های دشمنان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه جامعه امروز آن طور که شایسته بوده از سیره اهل بیت(ع) بهره مند نشده است، خاطرنشان کرد:  سیره اهل بیت(ع) همچون چراغ روشنی برای حرکت در دنیای تاریک و ظلم آلود جهان است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که اهل بیت(ع) با مفاهیم متعالی که از خود به یادگار گذاشتند راه صحیح زندگی کردن را برای بشریت به ویژه امت اسلام مشخص کردند، تصریح کرد: متأسفانه جامعه بشری امروز به دلیل غرق شدن در مسائل مادی از این مفاهیم تعالی بخش فاصله گرفته است.

وی  با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی ایران نور اهل بیت(ع) در کشورمان همه جا را روشن کرده است، گفت: وجود مرقد مبارک و مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در مشهد و قم یک ارزش والای الهی است که نصیب ملت بزرگ ایران اسلامی شده و باید قدردان آن باشیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، اخلاص در عمل و گفتار را مهم‌ترين عامل براي انجام دستورات الهي دانست و اظهار داشت: ويژگي بارز مومنين اخلاص در نيات ،‌گفتار و عمل است و مسير تحقق رسيدن به کمال حقيقي انسان در همين است که انسان طوري عمل کند که رضايت خداوند را در برداشته باشد.

وي در پایان به ميلاد حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و بيان داشت:‌ حضرت معصومه(س)‌ نماد تقوا،‌ پاکدامني و مقاومت است و بسياري از علما و فرهيختگان ديني ما خود را در پناه لطف و مرحمت ايشان قرار داده اند و کرامت هاي بسياري را از آن حضرت ديده اند و نقل کرده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha