سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
موسسه بنت الهدی - خانم دکتر عفت شریعتی

حوزه/ خانم دکتر شریعتی با بیان این که جامعه از طریق دختران به سمت و سوی جامعه تعالی قدم بر می دارد، گفت: زندگی سعادتمدانه در گرو عملکرد مؤمنان مردان و زنان است. زندگی اهل بیت(علیهم السلام) تجلی گاه زندگی مومنانه قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، خانم دکتر عفت شریعتی مدیر کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در جشن میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و بزرگداشت روز دختر، ضمن تبریک این ایام، اظهار داشت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مفتخر به خدمت رسانی به همه خواهران و برادران ملت های مختلف اسلامی است.

وی با بیان این که معاونت فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در تحقق اهداف تقریبی گام های بلندی را برداشته، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در جهت تحقق اهداف عالیه اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله) در سراسر جهان و جامعه بشریت ارائه طریق نماییم.

مدیر کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر این که هرآنچه داریم از قرآن و عترت است، به فرازهایی از آیات الهی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: زندگی سعادتمدانه در گرو عملکرد مؤمنان مردان و زنان است. زندگی اهل بیت(علیهم السلام) تجلی گاه زندگی مومنانه قرآنی است.

سخنران این مراسم با بیان این که تعبیر حیات طیبه بر اساس عملکرد زندگانی مردان و زنان الهی تجلی می یابد، اظهار داشت: در جهان اسلام، حیات طیبه بر محور سنت، سیره و حیات نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) استوار است؛ باید با همت بزرگ مردان و زنان جهان اسلام و نیز همدلی و همراهی اسلامی، بتوانیم به اهداف قرآن و عترت جامه عمل بپوشانیم.

خانم دکتر شریعتی با بیان این که جامعه از طریق دختران به سمت و سوی جامعه تعالی قدم بر می دارد، خاطرنشان کرد: زمینه سازی حیات طیبه دنیا و آخرت در مرآت قرآن، عترت و سنت پیامبر(ص) وجود دارد که رابطه ای ناگسستنی و عمیق میان اسم و مسما ایجاد شده است.

وی با بیان این که امروز شهر قم بیانگر فقه، علم، فرهنگ و دانایی است که به واسطه وجود مبارک حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) نور افشانی می کند، تصریح کرد: جایگاه شهر مقدس قم در جهان اسلام، چونان ستاره ای درخشان است که تلألو نورانیت خود را به خاطر عظمت و مرتبت علمی، فرهنگی و تقوای بزرگ دختری از خاندان قرآن و عترت کسب نموده است.

مشاور دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی که در جمع دختران موسسه آموزش عالی بنت الهدی سخنرانی می کرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم در پرتو آئینه نورانی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)، در جامعه دختران جهان اسلام، پیشکسوتان حق و حقیقت و نیز معنا و معنویت بوده، علم و عمل را با هم به سر منزل مقصود برسانید.

دکتر شریعتی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در مسیر کسب معارف ناب الهی موفق بوده، همواره مشعل علم، تقوا و معرفت در دست دختران بزرگ جهان اسلام و روشن کننده مسیر برای همه رهروان حق و حقیقت باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha