پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در  نشستی با اصحاب رسانه

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیّریه استان قم از برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان و امامزاده موسی مبرقع(ع) در ۷ مرداد ماه در مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده سید علی(ع) در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم پیش ازظهر امروزدرنشستی با اصحاب رسانه که با موضوع روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان و همایش بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع(ع) در اداره کل اوقاف وامور خیریه درقم برگزار شد،گفت: دهه کرامت که دهه نور و رحمت و نور افشانی کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) وامام رضا(ع) است فرصت بسیار خوبی برای کسب معنویت و رشد و تعالی و انس با ساحت مقدس امام زاده گان است.

 مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قم عنوان کرد: حضرت معصومه(س) بزرگ بانوی جهان اسلام است که برای رشد و تعالی دین و اقامه مبانی دینی، تلاش های زیادکرده است و با رشد و تعالی دادن معنویت توانست خود را به عنوان الگو به همه زنان عالم معرفی کند.

حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان اینکه در ایران8 هزار امام زاه قرار دارد که در زمانهای گذشته به وسیله دشمنان دین و قرآن به شهادت رسیده اند، گفت: ایران اسلامی، بزرگی و عظمت و عزت را مدیون زحمت تلاش این امام زادگان است، چون این  آنان با هجرت خودبه ایران توانستند ثروت های معنوی را در اختیارجامعه ایرانی و اسلامی قرار دهند.

 مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قم با بیان اینکه برای تکریم و بزرگداشت از امامزادگان در قم 14 برنامه درعناوین سوگواری یاس نبوی، بصیرت عاشورای، برپایی خیمه معرفت و دهها برنامه های دیگر در امامزادگان شاخص در نظر گرفته شده است، افزود: دهه کرامت فرصتی برای بازخوانی خدمت امامزدگان بعد ازشهادت آنها است. این امام زادگان، در دوران حیات خود برای احیاء دین و ترویج مبانی معرفتی زحمتهای زیادی کشیده اند و اگر چه جاهلان و نااهلان درمسیر فطرت سنگ اندازی کرده اند، ولی این نور به در سراسر ایران اسلام پخش شد و همگان از نورانیت کلام آنها ایمان آورده اند.

حجت الاسلام  حسینی مقدم بابیان اینکه امامزادگان قطب های فرهنگی کشور می باشند ابراز داشت:  در استان قم درسال جاری 81 پروژه عمرانی با زیربنای 18هزار 541 مترمربع و با اعتبار 11میلیارد تومان پیش بینی قم شده است و تعداد 20 امامزادگان در سال جاری دارای طرخ جامعه خواهند شد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قم عنوان کرد: در طول دهه کرامت یک امامزاده شاخص محل تکریم  خواهد بود و با حضور مردم مراسم تکریم برگزار می شود.

وی افزود: مراسم روز بزرگداشت امام زاده مبرقع نیزدر روز 7 مرداد با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مروی معاون ارتباطات حوزوی  دفتر مقام معظم رهبری و همچنین در همین روز آئین غبار رویی از مرقد امام ازده مبرقع ازساعت 12 با حضور آیت الله حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه،  برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی مقدم گفت: امامزادگان به عنوان قطب فرهنگی می توانند درخنثی سازی ناتوی فرهنگی دشمنان نقش بسزایی داشته باشند به همین دلیل لازم است برای قطب فرهنگی شدن امامزادگان تلاش بیشتری انجام داد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha