جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شکایت کارمندان مسلمان از شرکت آمریکایی که اجازه افطاری نداد

حوزه/ یک گروه ۱۶ نفره از کارگران یک کارخانه آمریکایی به سبب اینکه شرکت آن‌ها در ماه مبارک رمضان اجازه افطار کردن را به آن‌ها نداده بود، مجبور به استعفا شده و میان شغل و مذهب‌شان یکی را انتخاب کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbs، ده‌ها تن از کارگران مسلمان یک شرکت در ایالت میشیگان آمریکا که مجبور شدند میان شغل و مذهب‌شان یکی را انتخاب کرده و استعفاء دهند، از کارفرمایان‌شان در این شرکت به دادگاه عالی شکایت کردند.

یک گروه 16 نفره از کارمندان مسلمان در شرکت تامین کننده خودروی وارن، که به دلیل تبعیض مذهبی و بی‌‌توجهی به نیازمندی‌های آنان در ماه مبارک رمضان، مجبور به استعفای اجباری شده بودند، شکایت نامه‌ای علیه کارفرمایان‌شان در این شرکت به دادگاه عالی ارائه دادند.

* درخواست کارگزان فقط تغییر ۲ ساعته زمان شام بوده است!!

کری مکگی وکیل مدافع این مسلمانان در این باره گفت: این کارگران مسلمان از کارفرمای خود خواسته بودند اجازه دهد زمان خوردن شام را به جای ساعت 7 در ساعت 9 منتقل کنند تا بتوانند پس از یک روز تمام گرسنگی و روزه‌داری، افطار به جا بیاورند، اما کارفرمای شرکت با این خواسته آنان مخالفت کرده بود. به همین جهت نیز آن‌ها مجبور شدند میان مذهب و شغل‌شان یکی را انتخاب کنند.

وی افزود: براساس هر دو قانون فدرال و قانون حقوق شهروندی ایالتی هر گونه زیان اقتصادی، عقب افتادگی حقوق، خسارت عاطفی، هزینه‌های مختلف از جمله هزینه‌های وکالت و غیره از جمله بازپرداخت حقوقی باید به آن‌ها تعلق بگیرد. این مسلمانان شغل‌شان و معیشت شان را از دست داده‌اند. آن‌ها همه خانواده دارند و این احتمالا برای آن‌ها بسیار گران تمام می‌شود.

مکگی با بیان اینکه تغییر در زمان خوردن شام تفاوتی در کار آنان ایجاد نمی‌کرده و متعصبانه انجام شده گفت: آن‌ها در یک خط تولید مشخص کار نمی‌کردند بلکه روی ماشین‌ها کار کرده و خواسته آن‌‌ها تغییری در نتیجه کار آن‌ها نداشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha