جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ولادت حضرت معصومه(س)

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان با اشاره به ویژگی های برجسته حضرت معصومه(س) و اجرای آن در زندگی زنان جامعه امروز، گفت: زنان امروز باید با محوریت قرار دادن اسلام و الگو گرفتن از حضرت معصومه(س) در جامعه حضور یابند و عصمت و عفت خود را مرتبه حفظ نمایند.

فاطمه طاهری در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» با تبریک دهه کرامت، به شخصیت والای حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: شرافت خانوادگی، پاکدامنی، معصومه بودن، مقام والای عصمت ایشان، عبادات، ولایت پذیری و همراهی ایشان با امام زمان خود از ویژگی های بارز این بانوی مجلله است.

استاد حوزه خواهران اصفهان تصریح کرد: همراهی همیشگی حضرت معصومه(س) با امام رضا(ع) یک حرکت بزرگ و معیاری ارزشمند برای حضور زنان در عرصه سیاست است.

وی عنوان کرد: شأن علمی حضرت معصومه(س) در پاسخگویی به مراجعات مردم مورد تایید امام زمان آن دوران قرار گرفت و ایشان در غیاب پدر پاسخگوی سوالات و درخواست های مردم بودند.

طاهری با اشاره به افضل بودن حضرت معصومه(س) گفت: در روایات حضرت معصومه(س) شفیعه روز جزا معرفی شده اند و شاخصه های اخلاقی ایشان موجب احترام امام کاظم(ع) و امام رضا(ع) به ایشان بوده است.

وی با اشاره به احادیث و روایات تصریح کرد: امام صادق(ع) در حدیثی فرموده اند: برای حق تعالی حرمی است و آن مکه است، برای رسول خدا (صلی الله علیه و آله) حرمی است و آن مدینه است، برای امیرالمؤمنین (علیه السلام) حرمی است و آن کوفه و برای ما اهل بیت (علیهم السلام) حرمی است و آن قم  است.

استاد حوزه خواهران اصفهان عنوان کرد: آرامش ویژه در حرم حضرت معصومه(س) برای مطالعه طلاب و حلقه های مباحثه آنها در این مکان، تبلیغی برای دین و حوزه های علوم دینی است.

وی با اشاره به آسیب های جامعه امروز گفت: متاسفانه طلاب جوان ما انگیزه صحیح درتسهیل علوم دینی را ندارد، صرفا فقط درس طلبگی خوانده اند، دغدغه تبلیغ دین ندارند و بیشتر آن ها دغدغه اشتغال و درآمد دارند. 

طاهری تصریح کرد: امام رضا(ع) پاسخگویی به نیازهای مردم را به حضرت معصومه(س) محول کرده بودند، به عبارتی شغلی که ایشان در جامعه عهده دار بودند موثر و در فعال در عرصه سیاسی و ولایت پذیری بود.

استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان با اشاره به ویژگی های برجسته حضرت معصومه(س) و اجرای آن در زندگی زنان جامعه امروز، عنوان کرد: زنان امروز باید با محوریت قرار دادن  اسلام و الگو گرفتن از حضرت معصومه(س) در جامعه حضور یابند و عصمت و عفت خود را حفظ نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha