پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار برگزیدگان کنگره ملی شعر کرامت با امام جمه قم

حوزه/ شاعران برجسته شعر آیینی و برگزیدگان کنگره ملی شعر کرامت، امروز با حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دست‌اندرکاران کنگره ملی شعر کرامت ظهر امروز با حضور در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه آثار کیفی مطلوبی به دبیرخانه کنگره ملی شعر کرامت ارسال شده است، مطرح کرد: شاعران برای امام رضا علیه‌السلام شعرهای بسیاری دارند، اما برخی از شاعران برای بانوی کریمه اهل بیت(ع) شعری ندارند که این کنگره انگیزه مطلوبی برای رفع این خلا به دنبال است.

سید موسی حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: 350 اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر کرامت ارسال شده است که 211 اثر در بخش غزل، 84 اثر در بخش مثنوی و 39 اثر در بخش ویژه مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین، احمد علوی استاد شعر آیینی به نمایندگی از هیأت داوران کنگره ملی شعر کرامت در مورد کیفیت آثار ارسالی و جزییات مراحل مختلف داوری این کنگره به ایراد سخن پرداخت.

در ادامه این دیدار، شاعران برگزیده کنگره ملی شعر کرامت در وصف بانوی کریمه اهل بیت(ع) به شعرخوانی پرداختند.

امام جمعه قم نیز طی سخنانی با بیان اینکه سهم شاعران از دستاوردهای نظام اسلامی نباید فراموش شود، گفت: اکنون که سفره نظام اسلامی پهن است هر فردی در این سفره سهمی دارد و باید به رسالت خود عمل و از ظرفیت‌ها استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: باید از واژگان فارسی به میزان بیشتری در اشعار استفاده شود چرا که اکنون در عرصه شعر، ادبیات، نثر و گفت‌و گو  برخی از واژگان فارسی به فراموشی سپرده شده است و در گفتارها، نوشتارها و اشعار این واژگان در حال مهجوریت هستند، در حالی که شاعران باید پاسدار زبان فارسی باشند.

لازم به ذکر است، در پایان این دیدار جلد اول نخست دانشنامه امام رضا علیه‌السلام توسط سید موسی حسینی کاشانی دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم به حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) اهدا شد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha