چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
سید موسی، حسینی کاشانی

حوزه/ ۳۵۰ اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر کرامت ارسال شده است که ۲۱۱ اثر در بخش غزل، ۸۴ اثر در بخش مثنوی و ۳۹ اثر در بخش ویژه مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی شعر کرامت با تولیت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد،‌ با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام هر ساله توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 31 استان و بیش از 77 کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر استان در این جشنواره مشارکت دارد.

وی اضافه کرد: استان قم سال‌های گذشته بخش حدیث رضوی این جشنواره را برگزار کرده و امسال کنگره ملی شعر کرامت به عنوان یک برنامه محوری توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه آثار کیفی مطلوبی به دبیرخانه کنگره ملی شعر کرامت ارسال شده است، مطرح کرد: شاعران برای امام رضا علیه‌السلام شعرهای بسیاری دارند اما برخی از شاعران برای بانوی کریمه اهل بیت(ع) شعری ندارند که این کنگره انگیزه مطلوبی برای رفع این خلا به دنبال است.

وی خاطرنشان کرد: 350 اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر کرامت ارسال شده است که 211 اثر در بخش غزل، 84 اثر در بخش مثنوی و 39 اثر در بخش ویژه مورد بررسی قرار گرفته است.

حسینی کاشانی با بیان اینکه پاداش معنوی شاعران نزد ائمه اطهار(ع) است، گفت: با توجه به اینکه شاعران‌ استان‌های مختلف در این جشنواره شرکت کرده‌اند امسال برای آثار برگزیده هدایای نفیسی درنظر گرفته شده است و مجموع آثار رسیده به دبیرخانه از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده است.

وی از قم به عنوان قطب شعر آیینی کشور نام برد و افزود: با توجه به وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه سلام‌الله علیها در قم و اینکه میزبانی کنگره ملی شعر کرامت با این استان بوده، حضور شاعران قمی در این کنگره قابل توجه است؛ چاپ 100 اثر برگزیده این جشنواره در قالب یک مجموعه مشخص دنبال می‌شود تا این آثار در اختیار افراد مختلف به ویژه علاقمندان به هنر شعر قرار داده شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha