جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: در زمینه طب و اسلام، باید شاهد تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه باشیم؛ ولی حوزه در این عرصه چند گام بسیار مهم را باید طی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدیان مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ها، دکتر خدادوست، معاون اجتماعی وزارت بهداشت و دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم، گفت: بحث طب سنتی و اسلامی از مقولات بسیار مهمی می باشد که مرتبط به مباحث دینی، فرهنگی و همچنین حوزه سلامت است.

وی در ادامه افزود: مدیریت حوزه در دوره جدید فعالیت های خود به دنبال تحولات اساسی است و در سال 96، 530 اولویت و کارویژه مهم برای معاونت های حوزه تدوین کرده است.

مدیرحوزه های علمیه بیان کرد: تلاش شده در زمینه عرصه های مختلف کشور ارتقاء و تحولات عظیمی در حوزه شکل گیرد، باید با رویکرد پاسخگویی به مسایل اجتماعی،  سیاسی و فرهنگی، ورودی دقیق داشته باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: با توجه به برگزاری 600 درس خارج در حوزه در تلاش هستیم این دروس را با توجه به نیازهای کلان در عرصه های مختلف، طراحی و برگزار کنیم.

آیت الله اعرافی بیان کرد: در زمینه طب و اسلام، باید شاهد تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه باشیم؛ ولی حوزه در این عرصه چند گام بسیار مهم را باید طی کند، از جمله آنها می توان به تدوین نظام اخلاق و پزشکی، فقه سلامت، فلسفه سلامت در دیدگاه در اسلام، موضوع شناسی و روش شناسی در عرصه سلامت و دین، بهداشت روانی و معنوی و پیشگیری  اشاره کرد.

مدیر حوزه های علمیه به موضوع طب اسلامی و سنتی و چالش های پیش رو اشاره کرد و گفت: حوزه و وزارت بهداشت و درمان و فعالان قضایی باید کارگروهی تشکیل دهند تا پیشنهادات برای انجام بهتر رسالت های پیش رو تنظیم شود و مصوبات آن به شورای عالی حوزه های علمیه برده شده تا بزرگان حوزه نیز این بحث را مورد عنایت و بررسی قراردهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha