پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید موسی حسینی کاشانی / نشست خبری

حوزه/آیین اختتامیه کنگره ملی شعر کرامت با حضور مسئولان و خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و مسئولان استانی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید موسی حسینی کاشانی،‌مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم که  امشب در سالن همایش‌های شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری چهار دوره جشنواره حدیث رضوی زیر مجموعه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در استان قم اظهار کرد: استان قم میزبان نخستین کنگره ملی شعر کرامت است تا بتواند در قالب این کنگره آموزه‌های دهه کرامت را با زبان شعر ارائه کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه تا کنون ۳۵۰ اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر کرامت رسیده است، اضافه کرد: ‌۳۳۴ اثر مرتبط با موضوع این جشنواره بوده است در حالی که در دیگر جشنواره‌ها همه آثار دریافتی به موضوع اصلی جشنواره اختصاص ندارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در کنگره ملی شعر کرامت به دنبال این هستیم تا بتوانیم مجموعه آثار برگزیده را در قالب مجموعه مشخصی در اختیار علاقمندان قرار دهیم؛ این کنگره فرصت مطلوبی برای استان قم بوده است چرا که شخصیت‌های برجسته شعر آیینی از جمله استادان مجاهدی و علوی در این جشنواره نقش‌آفرین بوده‌اند.

وی از مشارکت‌های صدا و سیمای استان قم، شهرداری قم، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و بنیاد فرهنگی امام رضا علیه‌السلام به عنوان متولی اصلی جشنواره بین‌الملی امام رضا علیه‌اسلام در راستای برگزاری کنگره ملی شعر کرامت تقدیر کرد و ادامه داد: شهر قم ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری را به خود اختصاص داده است که باید از این ظرفیت‌ها برای معرفی حضرت معصومه سلام‌الله علیها استفاده شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha