پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
احمدی مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید سبک زندگی، رمز جاودانگی و سعادت حضرت معصومه سلام‌الله علیها بررسی شود تا بتوانیم بر اساس تفکر این بزرگوار در جامعه زندگی کنیم و از دو زیستی بودن در جامعه دور شویم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، احمدی امشب در مراسم اختتامیه کنگره ملی شعر کرامت که در سالن همایش‌های شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه الگوپذیری لازمه اجتماعی بودن است، اظهار کرد: هیچ انسانی بدون الگوبرداری در سبک زندگی نمی‌تواند زندگی کند؛ اگر الگویی که راهنمای عمل انسان است بر اساس عقلانیت، شریعت و انسانیت باشد سبک زندگی نیز بر اساس این الگو متعالی و رشد یافته خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه ائمه اطهار(ع) برترین الگوها برای شکل‌گیری یک زندگی مناسب هستند، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم از این بزرگواران به عنوان الگوی عملی استفاده کنیم باید نسبت به آنها شناخت مطلوبی داشته باشیم چرا که به هر میزانی که شناخت ما از ائمه اطهار(ع) بیشتر باشد به میزان بیشتری از آنها استفاده می‌کنیم.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بدون ورود به مناظر معرفتی فقط به ائمه اطهار(ع) محبت بدون معرفت خواهیم داشت؛ در حوزه دین نباید فقط به مناسک و شعارها توجه داشته باشیم بلکه باید به معرفت مورد نظر رسیده و بتوانیم از افراد اسوه الگوبرداری کنیم.

وی با بیان اینکه نهادینه شدن تقوا و صداقت در جامعه نیازمند ورود به حوزه‌های معرفتی است، عنوان کرد: باید سبک زندگی، رمز جاودانگی و سعادت حضرت معصومه سلام‌الله علیها بررسی شود تا بتوانیم بر اساس تفکر این بزرگوار در جامعه زندگی کنیم و از دو زیستی بودن در جامعه دور شویم.

احمدی یادآور شد: دهه کرامت باید وسیله‌ای باشد تا میزان شناخت جامعه نسبت به امام رضا علیه اسلام و حضرت معصومه سلام‌الله علیها افزایش یابد، داستان، شعر و هنرهای تجسمی نیز ابزارهایی است تا بتوانیم جامعه را با آموزه های دینی آشنا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جامعه‌ای که بر اساس فرهنگ رضوی شکل گیرد شفاف و آرام است، اظهار کرد: نباید فقط به مناسک اکتفا کنیم چرا که مناسک فقط یک بعد دین است و جامعه نیاز به حوزه‌های معرفتی دارد به همین علت باید نسبت به حضرت معصومه سلام‌الله علیها معرفت پیدا کرده و بدانیم ایشان به عنوان یک انسان متعالی مطرح بودند.

احمدی با اشاره به اینکه حضرت معصومه سلام‌الله علیها در طول سفر خود مردم بسیاری را با آموزه‌های دینی آشنا کردند، گفت: هر چند سفر بانوی کریمه اهل بیت(ع) برای دیدن برادر خود بوده است اما ایشان در این سفر نسبت به اگاه‌سازی جامعه و انجام وظایف دینی بی‌توجه نبوده‌ند.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به عنوان شفاعت کننده نام برد و افزود: امیدواریم دهه کرامت وسیله‌ای شود تا با ابزار ادبیات و هنر بتوانیم معرفت خود را نسبت به ائمه اطهار(ع) افزایش داده و از این بزرگواران به عنوان اسوه عملی الگوبرداری کنیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha