جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علیرضا باطنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر هدایت سیاسی طلاب در دیدار روحانیون تهران، گفت: حوزه های علمیه باید با برگزاری دوره های آموزشی مختلف هدایت سیاسی، طلاب را با بصیرت و انقلابی تربیت کنند، تا آن‌ها نیز بصیرت و آگاهی جامعه را ارتقا دهند و به تکلیف خود عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، پیرامون تربیت و هدایت سیاسی طلاب که مورد تاکید و توجه آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در دیدار با روحانیون حوزه علمیه تهران بود، گفت: تردیدی نیست که طلاب، روحانیون و فضلای حوزه از خواص به شمار می‌آیند. براین اساس مسئولیت ویژه‌ای که نسبت به آحاد جامعه دارند، از این رو اگر به تاریخ نگاه کنیم، خواهیم دید هرگاه خواص جامعه از آگاهی کامل نسبت به مسائل پیرامون خود برخوردار بوده اند، در آن مقطع پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است.

بصیرت لازمه بستن راه های نفوذ دشمن

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان این که آگاهی و بصیرت موجب ارتقای جامعه اسلامی، بستن راه‌های نفوذ و به زانو درآوردن دشمنان خواهد بود، اظهار کرد: در صدر اسلام بعد از ارتحال پیامبر(ص)، عوامل متعددی باعث شد مسیر ترسیم شده توسط رسول اکرم(ص) با زاویه و انحراف مواجه شود که در راس این عوامل می‌توان به بی بصیرتی خواص اشاره کرد.

وی ادامه داد: اگر امیرالمومنین(ع) همواره دغدغه بصیرت و شناخت کافی در بین یاران خود را داشتند، به این دلیل بود که می‌دانستند اگر استانداران و فرمانداران ایشان با آگاهی کافی به این عرصه ورود نکنند، دچار لغزش خواهند شد، چرا که دشمن با تمام قوا و امکانات خود برای منحرف کردن و از مسیر خارج کردن یاران ایشان بهره می‌برد.

همت امیرالمومنین(ع) بر بصیرت افزایی بود

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با اشاره به این مهم که همه همت امیرالمومنین(ع) بر بصیرت افزایی بود، ابراز کرد: اگر به خطبه ها و نامه های حضرت در نهج البلاغه بنگرید، خواهید دید عمده اظهارات حضرت یک کلاس سیاسی و بصیرت افزایی است که نسبت به خطرات پیش رو هشدار می‌دهد و نقاب را از چهره معاویه و معاویه صفتان کنار می‌زند.

وی با بیان این که از دیرباز هر زمان که مردم از سطح آگاهی و بصیرت کمی برخوردار بوده اند، آسیب های جبران ناپذیری را متحمل شده ایم، افزود: امروز به برکت خون شهدا و انفاس قدسی حضرت امام(ره) و بصیرت رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای، از حکومت اسلامی برخوردار هستیم و نظام اسلامی از نهالی که 4 دهه پیش کاشته شده، تقریبا به یک درخت تنومند تبدیل شده و از سوی دشمنان، جنگ احزابی علیه مردم و نظام اسلامی ما شکل گرفته، براین اساس امروز بیش از هر زمان دیگر به آگاهی و بصیرت نیازمندیم.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان درخصوص ضرورت وجود بصیرت سیاسی در خواص جامعه، خاطرنشان کرد: آحاد جامعه بصیرت خود را از خواص و گروه‌های تاثیرگذار می‌گیرند و این امر باید توسط خواص و گروه‌ های مرجع در جامعه نهادینه و تعمیق و لحظه به لحظه بر شعاع و دامنه آن افزوده شود.

بصیرت و هدایت سیاسی طلاب ضرورتی انکار ناپذیر

حجت الاسلام والمسلمین باطنی در ادامه تاکید کرد: طلاب و روحانیون تریبون های مختلفی را در اختیار داشته و مورد اعتماد مردم هستند، براین اساس و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، وجود کلاس های بصیرت افزایی و تربیت و هدایت سیاسی طلاب یک امر لازم و ضروری برای حوزه‌های علمیه است و باید در کنار آموزش و تعلیم طلاب، دوره‌های بصیرتی همراه با فراگیری شیوه‌های صحیح تحلیل سیاسی و روش استفاده از آن برگزار شود.

دوره های هدایت سیاسی در حوزه برگزار شود

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان این که طلاب و روحانیون هرچه به‌روزتر باشند بهتر می‌توانند با مخاطب خود ارتباط بهتری و اثرگذارتری برقرار کنند، اذعان کرد: بصیرت و آگاه بودن به علم  و مسائل روز موجب مقاوم شدن و نفوذناپذیر شدن طلاب شده و هرطلبه ای که با آگاهی بیشتر به میدان بیاید، رسالت و وظیفه خود را بهتر انجام می‌دهد، براین اساس بر حوزه های علمیه لازم است با برگزاری دوره های آموزشی مختلف هدایت سیاسی، طلاب را با بصیرت و انقلابی تربیت کنند، تا آن‌ها  نیز بصیرت و آگاهی جامعه را ارتقا دهند و به رسالت خود عمل کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha